הרב חיים נבון: השמאל הישראלי הפך לקיצוני במשך השנים

"זה לא שישראל הופכת לאיראן, אלא השמאל הישראלי הופך לאירופי. אבל ישראל אינה אירופה". הרב חיים נבון במתקפה על השמאל הישראלי

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 19/01/16 10:35 ט בשבט התשעו

הרב חיים נבון: השמאל הישראלי הפך לקיצוני במשך השנים
הרב חיים נבון. צילום: מירי צחי, צילום: הרב חיים נבון. צילום: מירי צחי

הרב חיים נבון תוקף את השמאל הישראלי וטוען כי הוא מקצין במשך השנים את דעותיו בשל חרדה לקיומו. "אני מזהה אצל חבריי השמאלנים חרדה אמיתית. הם באמת מרגישים שהם מאבדים את המדינה שלהם, שהיא הולכת והופכת לאיראן. ואני רוצה לומר להם: זה לא שהמדינה זזה ימינה; אתם זזתם שמאלה. הציפיות שלכם שונות מאוד ממה שהיו פעם", כתב הרב נבון בעמוד הפייסבוק שלו.

לדברי הרב נבון, הדבר נוגע למגוון תחומים שונים, כדוגמא ציין את צורך הדחוף בהכרה של נישואין חד מיניים שאינם קיימים כיום בישראל :"לפני שלושים שנה, הומוסקסואליות הייתה בישראל עבירה פלילית (אגב, אינני מכיר איש שמוחה על מחיקת העבירה הזו מספר החוקים). לפני חמש-עשרה שנה, איש בישראל לא העלה על דעתו שקשר חד-מיני יכול להיקרא "נישואין". הרי מעולם בתולדות החברה האנושית לא הוכתר קשר של שני גברים כנישואין.

"היום, כאשר פוליטיקאי בישראל אוחז בעמדה שגם אתם-עצמכם אחזתם בה לא מזמן, שגם ברק אובמה הצהיר עליה לפני כמה שנים, שנישואין הם רק בין גבר לאישה, אתם נאנחים בייאוש (אמיתי לגמרי) ואומרים: "הפכנו לאיראן" הדגיש הרב נבון.

לדבריו בכל הקשור לענייני דת ומדינה, המדינה רק הולכת לכיוון החילוני ולא לכיוון הדתי כפי שמקובל לחשוב: "גם בענייני דת ומדינה, הסטטוס קוו הולך ומתכרסם, ותמיד בכיוון אחד. כשאני הייתי ילד, לא יכולת למצוא שום מרכז קניות שפתוח בשבת. כאשר היום, בין שלל בתי הקולנוע והקניונים הפתוחים בשבת, אם הרשויות בכל זאת מסרבות לפתוח הכול-הכול, אתם אומרים בייאוש (לא מזויף): "ישראל הופכת למדינת הלכה".

נבון סיכם כי בעבר ציונות הייתה ערך חשוב והיום היא הפכה לפאשיזם:"לפני שלושים שנה, כאשר הייתי תלמיד, לימדו בבתי הספר שיעור מולדת, ובו חינכו אותנו לערכים פטריוטיים, ציוניים ולאומיים. כאשר היום מנסים לשמר בבתי הספר את שארית הפליטה של שרידי הערכים הללו, אתם גונחים בייאוש (אותנטי): "מדינה פשיסטית".

"מותר לכם להשתנות, להחליף את ערכיכם ואמונותיכם. אבל כדאי להתבונן במראה, ולראות שלא ישראל השתנתה, אלא אתם השתניתם. זה לא שישראל הופכת לאיראן, אלא שהשמאל הישראלי הופך לשמאל אירופי. אבל ישראל אינה אירופה" כתב.