הרב חיים נבון: הספרדים יקופחו? שהרב הספרדי יהיה בקדנציה הראשונה

הרב נבון מגיב לטענות לפיהן הספרדים יקופחו בשל חוק רב ראשי אחד, ושמוסד הראשון לציון יבוטל. "צודקים. שהרב הראשי היחיד ייקרא 'הראשון לציון'"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/06/14 18:15 כו בסיון התשעד

הרב חיים נבון: הספרדים יקופחו? שהרב הספרדי יהיה בקדנציה הראשונה
הרב חיים נבון. צילום: מרים צחי, צילום: הרב חיים נבון. צילום: מרים צחי

הרב חיים נבון מגיב לטענות של כתב הדתות של ערוץ 10 אבישי בן חיים שטען אמש (ב'), בעקבות העברת חוק רב ראשי אחד, שהספרדים יקופחו מכיוון שמוסד ה'ראשון לציון' יבוטל. לדבריו "טוענים: למה לבטל את המוסד העתיק של 'הראשון לציון' ואני אומר, צודקים. שהרב הראשי ייקרא 'הראשון לציון'.

עוד הוא מתייחס לטענה כי הספרדים ייקופחו, קורא להסכים שלפחות בשתי הקדנציות הראשונות יעשו סבב - פעם אשכנזי ופעם ספרדי. “בואו נסכים גם שהרב הספרדי יהיה ראשון".

בעקבות העברת חוק רב ראשי אחד בקריאה ראשונה בכנסת אמש (ב'), התייחס כתב הדתות של ערוץ 10 אבישי בן חיים לנושא ואמר "הצעת חוק ''רב ראשי אחד'' שעברה עוד שלב חשוב היום, איננה תכנית לביטול שני רבנים ראשיים לישראל, אלא תכנית לביטול המוסד ההיסטורי בן כשלוש מאות השנים של הראשון לציון - הרב הראשי הספרדי - וממילא להעמקת ההגמוניה האשכנזית בעולם הרבנות”.

"במבט לעומק עוד יתברר שמדובר בעוד ניצחון (עצום) שמעניקה בלא משים הממשלה הנוכחית לחרדיות המתבדלת על הישראליות. מוסד הראשון לציון משמש כאחד החוטים, שלא לומר הכבלים, המחברים את השסניקים לישראליות, לסמלי המדינה, לציונות”, הוסיף. "העובדה שבכירי הרבנים השסניקים המשמשים בתפקיד הם חלק מסמלי המדינה, משתתפים באירועים ממלכתיים, ממלמלים את התקווה ויושבים באירועים בהם יש שירת נשים ומתחברים לישראליות היא משהו שאף אחד לא היה יכול להצליח לחדש בדור הנוכחי. זה כמעט כמו הדגל על גג ישיבת פוניבז' ביום העצמאות, שהסיבה היחידה שממשיכים לתלות אותו היא, כי ככה מקובל מזה שנים. השסניקים מתייחסים ברצינות רבה למוסד הממלכתי הזה ובניגוד לחרדים האשכנזים שולחים אליו את גדולי רבניהם וכך מתקרבים אל הישראליות, אז מה עושה הממשלה הנוכחית? מרחיקה אותם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן