הרב חיים נבון: הח"כים של בל"ד אינם בוגדים, הם אויבים

הרב חיים נבון מתייחס לטענות שחברי מפלגת בל"ד הינם בוגדים, זאת על רגע ביקורם בקטאר. "הם אינם בוגדים אלא אויבים, וכך צריך להתייחס אליהם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/08/14 19:37 כב באב התשעד

הרב חיים נבון: הח"כים של בל"ד אינם בוגדים, הם אויבים
ויקיפדיה, ללא זכויות, צילום: ויקיפדיה, ללא זכויות

הרב חיים נבון מתייחס לביקורם של חברי מפלגת בל"ד בקטאר ולטענות כי מדובר בבוגדים. “הח"כים של בל"ד אינם בוגדים. 'בוגד' הוא אדם שיש לו בסיס נאמנות משותף איתנו, והוא מתנכר לו. אנשי בל"ד מבהירים שוב ושוב, לפני הבחירות ולאחריהן, שאין להם שום נאמנות או שייכות למדינת ישראל, והם רואים בה אויב. לכן הם אינם בוגדים, אלא אויבים”, הוא מסביר. "אני מקווה שאינם אויבים בפועל - היינו, שהריגול של עזמי בשארה היה מקרה חריג - אלא רק אויבים במחשבה וברצון”.

"אינני חושב שצריך להפעיל נגדם סנקציות פליליות. וגם לא לזרוק אותם מהכנסת", מבהיר הרב נבון. “מה כן צריך לעשות? למנוע מהם להתמודד בבחירות. כמו ששוב ושוב מנסה לעשות ועדת הבחירות המרכזית, אלא שבג"צ חוסם אותה”.

"אינני מתפעל מהתגובות הזועמות של חברי כנסת למעשיהם של הבל"דים. אתם ח"כים ולא עיתונאים. זהו אחד המקרים שבהם חקיקה יכולה לעזור. קִבעו בחוק שהחלטת ועדת הבחירות המרכזית לפסול מועמד או רשימה אינה כפופה לשום ביקורת שיפוטית של ערכאה כלשהי. כך יסתיים הביזיון הזה”.