הרב חיים נבון: אסור להפוך את מצבור הכוח הלאומי לדלף דלוח של טיפות שנאה

הרב חיים נבון מתייחס לקריאות לנקמה וקורא להפסיק ההתבטאויות המזיקות " מי שקורא לנקמה סתמית עלול לגרום לכך שהאנרגיה האדירה תדלוף ותתבזבז על פשעים קטנים או גדולים"

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 02/07/14 17:07 ד בתמוז התשעד

הרב חיים נבון: אסור להפוך את מצבור הכוח הלאומי לדלף דלוח של טיפות שנאה
הרב חיים נבון. צילום: מרים צחי, צילום: הרב חיים נבון. צילום: מרים צחי

הרב חיים נבון התייחס הערב (ד') לקריאות לנקמה בערבים בעקבות חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים בגוש עציון. ״נכון לעכשיו, ערבים רצחו ברשעות שטנית יהודים, וככל הידוע לנו - יהודים רק מדברים נגד ערבים. בואו נדאג שזה יישאר כך. אבל גם עם הדיבורים כדאי להיזהר", אמר. “בעם הזה נצברה בימים האחרונים אנרגיה אדירה. בזכות המשפחות הנדירות, היא כולה אנרגיה חיובית: כוח של אחדות לאומית ואהבת ישראל ונחישות. אנחנו כל כך צריכים היום את הכוחות הללו".

לדבריו "מי שקורא לנקמה סתמית ולפגיעה בערבים חפים, עלול לגרום לכך שהאנרגיה האדירה תדלוף ותתבזבז על פשעים קטנים (או גדולים). וגם פועל נגד בקשתה המפורשת של משפחת פרנקל האצילה".

"אני לא מסכים לאנשים שאומרים שאסור להזכיר פוליטיקה בימים הללו”, הוא מוסיף. "פוליטיקה היא הרצון לעשות טוב לעם שלך ולמדינה שלך. מותר וכדאי לחשוב איך לנצל את האנרגיה הגדולה שנצברה בעם ישראל ולעשות טוב למדינה ולעם. מותר ואולי כדאי לדבר על אסטרטגיה ביטחונית, על התיישבות, על נחישות לאומית. מותר גם להתווכח על זה. אבל להפוך את המצבור הענק של כוח לאומי לדלף דלוח של טיפות שנאה - זה אסור”.