הרב חיים נבון: אנו אחראים על כך שהמסתננים יחיו כראוי לבני אנוש

הרב חיים נבון מתייחס לתופעה בה שלושה תינוקות של מסתננים מאפריקה נפטרו בעקבות תנאים קשים בהם חיו ומבהיר: "צריך להחזיר אותם למולדתם, אך לא ייתכן שתינוקות יסבלו בגלל חטאי הוריהם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/02/15 10:38 ו באדר התשעה

הרב חיים נבון: אנו אחראים על כך שהמסתננים יחיו כראוי לבני אנוש
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"אנחנו אחראים לכך שהמסתננים יחיו כראוי לבני אנוש", אומר הבוקר (ד') הרב חיים נבון בתגובה לכתבה בעיתון הארץ בו נחשפו תנאי מחייתם של המסתננים מאפריקה המתגוררים בצפיפות, עד כדי כך ששלושה תינוקות נפטרו בעקבות התנאים בהם התגוררו.

הבוקר כתבה העיתונאית אורלי וילנאי טור בהארץ בו כתבה על אודות התנאים בהם חיים המסתננים, וסיפרה כי "בחודש האחרון מתו שלושה תינוקות בדרום תל אביב כתוצאה מרשלנות. שום ועדת חקירה לא הוקמה כדי לבדוק את המקרים הללו, אבל כל מי שעיניו בראשו יכול להבין למה הם קרו, וגם להעריך שלא מדובר במקרי המוות האחרונים. שהרי בשנתיים האחרונות נרשמו עוד עשרה מקרי תמותה של תינוקות באותו אזור”.

אין חולק על כך שהמסתננים חיים בתנאים לא תנאים בדרום תל אביב, וכל מי שמבקר באזור גינת לוינסקי יכול לראות כיצד הם מצטופפים בדירות קטנטנות ומלוכלכות, לפעמים 20 בדירת שלושה חדרים. גם המתנגדים לשהייתם של המסתננים בדרום תל אביב קובלים על כך שבשלל תנאי מחייתם, ישנם בעיות בריאותיות רבות, בין היתר בשל עומס על מערכות הביוב והמים.

"נחרדתי לקרוא על התנאים הנוראיים שבהם גדלים ילדי המסתננים בתל אביב", כותב הבוקר (ד') הרב חיים נבון בדף הפייסבוק שלו, בדברים מפתיעים אשר נשמעים מצד הציונות הדתית, שכן לרוב העמדה של הציונות הדתית היא נגד המסתננים.

"נכון”, מדגיש הרב נבון, "הוריהם (ברובם המכריע) אינם פליטים, אלא מסתננים. נכון, הוריהם לא ברחו מאימת מוות, אלא חיפשו עבודה. נכון, הם מסכנים את צביונה של המדינה, ולכן צריך לחסום את כניסתם לארץ, וגם למצוא דרך להחזיר את אלו שכבר הסתננו שלא כחוק למשפחתם ולמולדתם”.

"כל זה נכון. אבל לא ייתכן שתינוקות יסבלו בגלל חטאי הוריהם. לא ייתכן שתינוקות המסתננים יהיו זרוקים במחסנים ובמרתפים, בלי השגחה ובלי טיפול. עד שיחזרו עם הוריהם למולדתם, אנחנו אחראים לכך שיחיו כראוי לבני אנוש", הוא כותב.