הרב חיים אמסלם שוקל להגיש מועמדותו לתפקיד רב העיר ירושלים

מקורבי הרב חיים אמסלם הודיעו כי הוא שוקל בחיוב להיענות לפניות מאישים שונים ולהגיש את מועמדותו לתפקיד הרב הספרדי הראשי של ירושלים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/09/14 19:58 ח באלול התשעד

הרב חיים אמסלם שוקל להגיש מועמדותו לתפקיד רב העיר ירושלים
יחצ, צילום: יחצ

הרב חיים אמסלם שוקל בחיוב להיענות לפניות רבות מאישים שונים ולהגיש את מועמדותו לתפקיד רב העיר ירושלים.

בעוד כחודש וחצי צפויים אנשי הגוף הבוחר לקבל החלטה מי יהיו הרבנים הראשיים בעיר ירושלים. בעוד לתפקיד הרב הראשי האשכנזי בעיר מתמודד כרגע רק הרב אריה שטרן, נשמעו שמות רבים ככל הקשור לתפקיד הרב הראשי הספרדי של ירושלים. בין היתר נשמעו שמותיהם של רב העיר צפת הרב שמואל אליהו והרב הראשי לשעבר הרב שלמה עמאר, שהכחיש כי הוא מתמודד כרגע.

לתוך בורסת השמות נכנס כעת כפי הנראה גם הרב חיים אמסלם שהודיע הערב בדף הפייסבוק של תנועת 'עם שלם' בראשותו כי ישקול להתמודד, זאת באמצעות מקורביו.

בדף הפייסבוק נכתב " לאור פניות רבות בימים האחרונים מאישים שונים, שוקל הרב חיים אמסלם בחיוב להיענות ולהגיש את מועמדותו לתפקיד רבה של ירושלים. לעת כזאת זקוקה העיר ירושלים למנהיגות רבנית ציונית, מאחדת ומקרבת את הלבבות, ברוחו ובדרכו של רבה הראשי האחרון של ירושלים ומנהיג יהדות מרוקו מורנו ורבנו רבי שלום משאש זצ"ל".

"אנו מקורבי ותלמידי הרב מעריכים כי סיכוייו להיבחר כרב העיר מצויינים, וכי הרב אמסלם כפוסק הלכה מובהק בעל הסמכה לרבנות עיר, אשר חיבר עשרות ספרים ושו"תים בכל תחומי התורה, וכמי שכיהן בתפקידים רבניים שונים בעבר, הנו האדם הראוי לתפקיד", הוסיפו.