הרב חיים אמסלם: לא פוסל ריצה בבית היהודי

האם הרב חיים אמסלם ירוץ בבית היהודי? הרב אמסלם לא פוסל ריצה בבית היהודי, אך טוען שגם ריצה עם כחלון או בליכוד עומדת על הפרק. מקורביו: הכדור נמצא אצל הבית היהודי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/12/14 17:19 כד בכסלו התשעה

הרב חיים אמסלם: לא פוסל ריצה בבית היהודי
פרטי, צילום: פרטי

הרב חיים אמסלם לא פוסל ריצה בבית היהודי. על רקע הבחירות ההולכות וקרבות, התייחס הרב אמסלם בערוץ הכנסת לשאלה האם הוא ירוץ במסגרת הבית היהודי, והבהיר כי הוא לא פוסל את העניין.

לדבריו, "אין ספק שאנחנו צריכים הרבה כחלונים והרב אמסלמים בכל מני תחומים. אני בוחן את הדברים יש עלי דיבורים מכל מני גורמים. אני לא יודע אם ארוץ לבד. הסקרים מפתיעים. פתאום התברר לי שבשלוש מפלגות אני מביא ערך מוסף. גם אצל כחלון, גם אצל הבית היהודי וגם הליכוד. בכל מקום בו ארגיש שהנושאים אותם אני מקדם יוכלו להיות מקודמים אני יכול למצוא את עצמי".

ואכן, הסקרים מאששים כי הרב אמסלם אהוד על הציבור, זאת למרות שלא עסק בפעילות פרלמנטרית בשנים האחרונות. בסקר של פאנלס פוליטיקס שמתפרסם היום (ג') נבדקה האפשרות שהרב אמסלם יחבור לאחת מהמפלגות - הבית היהודי, 'כולנו' של כחלון והליכוד - ונמצא שבמקרה כזה מתווסף מנדט לכל אחת מהן, כאשר למפלגתו של כחלון התוספת אף גדולה יותר.

על פי הסקר 12% מכלל הציבור בישראל היו מעוניינים לראות את הרב אמסלם במפלגת הבית היהודי, 11% במפלגתו החדשה של אלי ישי, 10% במפלגתו של כחלון, 8% במפלגת העבודה, 7% בליכוד, 6% בש"ס ו-2% בישראל ביתנו. 4% השיבו שעל הרב אמסלם לרוץ ברשימה עצמאית בראשותו.

עוד לפי הסקר 33% ממצביעי הבית היהודי רוצים לראות את הרב אמסלם במפלגתם. כמו כן 30% ממצביעי כחלון ו-29% ממצביעי הליכוד מעוניינים לראות את הרב אמסלם מתברג באחת מרשימות אלו.

בשיחה עם 'כיפה' אומרים מקורביו כי אם הבית היהודי מעוניין בהצטרפותו של הרב אמסלם למפלגה, עליהם לעורר את הנושא. “ברור שהמון מבוחרי הרב אמסלם היו רוצים לראות אותו במפלגה, אך הדבר אינו תלוי בו אלא בהנהגת הבית היהודי. הם שומעים את הקולות של מרבית הציבור שלהם ואם הם מעוניינים ניתן לנהל שיח. הרב אמסלם בהחלט מעוניין במגעים שכאלו ולא שולל הצטרפות לבית היהודי".