הרב חיים אמסלם הגיש מועמדותו לתפקיד רב העיר ירושלים

הבוקר התייצב הרב להגיש את מועמדותו לתפקיד רב העיר הספרדי של ירושלים. סיכוייו להיבחר קלושים

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/09/14 11:42 כ באלול התשעד

הרב חיים אמסלם הגיש מועמדותו לתפקיד רב העיר ירושלים
באדיבות המשרד לשרותי דת, צילום: באדיבות המשרד לשרותי דת

הרב חיים אמסלם הגיש הבוקר את מועמדתו לתפקיד רבה הספרדי של ירושלים. אם לא יהיו עיכובים נוספים צפויות הבחירות לרבנות העיר להתקיים בעוד כחודש. בין המועמדים הנוספים שצפויים להתמודד על התפקיד עלה שמם של הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, הרב שלמה עמאר שמכחיש עד כה שיתמודד.

לפני מספר ימים נכתב בדף הפייסבוק של הרב אמסלם "לאור פניות רבות בימים האחרונים מאישים שונים, שוקל הרב חיים אמסלם בחיוב להיענות ולהגיש את מועמדותו לתפקיד רבה של ירושלים. לעת כזאת זקוקה העיר ירושלים למנהיגות רבנית ציונית, מאחדת ומקרבת את הלבבות, ברוחו ובדרכו של רבה הראשי האחרון של ירושלים ומנהיג יהדות מרוקו מורנו ורבנו רבי שלום משאש זצ"ל".

"אנו מקורבי ותלמידי הרב מעריכים כי סיכוייו להיבחר כרב העיר מצויינים, וכי הרב אמסלם כפוסק הלכה מובהק בעל הסמכה לרבנות עיר, אשר חיבר עשרות ספרים ושו"תים בכל תחומי התורה, וכמי שכיהן בתפקידים רבניים שונים בעבר, הנו האדם הראוי לתפקיד", הוסיפו.

נראה כי סיכוייו של הרב אמסלם להיבחר קלושים, שכן בשל התבטאויותיו בעבר כנגד תנועת ש"ס - הוא איננו רצוי בקרב הבוחרים החרדים, וכן סביר להניח כי הציונים הדתיים החברים בועד יעדיפו מועמד סרוג. סיכוייו היחידים הם בקרב חברי הגוף הבוחר החילונים שעשויים לראות בו נציג מתון שיראה את פניה היפים של הרבנות.