הרב זלמן מלמד הורה בבכי לכצל'ה: דחה את "חוק ההסדרה"

הצעת החוק להסדרת המאחזים ביו"ש נדחתה מהצבעה טרומית ברגע האחרון, לאחר שמקורביו של ראש הממשלה שכנעו בכך את הרב זלמן מלמד, שהורה לכצל'ה להתקפל

חדשות כיפה אורי פולק 23/05/12 15:41 ב בסיון התשעב

הרב זלמן מלמד הורה בבכי לכצל'ה: דחה את "חוק ההסדרה"
אלעד יחיאל-cc-by-sa, צילום: אלעד יחיאל-cc-by-sa

רב היישוב בית אל וראש הישיבה במקום, הרב זלמן ברוך מלמד, נעתר היום (ד') לבקשת מקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו והורה לח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ להוריד מסדר היום את "חוק ההסדרה" שנועד לתקנן חוקית את מעמדם של היישובים ביהודה ושומרון ובראשם גבעת האולפנה בבית אל והיישוב מגרון, שבג"ץ הורה לפנותם בחודשים הקרובים.

הוראתו של הרב מלמד שינתה את תוכניותיו של כצל'ה, אשר ביקש להביא את החוק לאישור הממשלה. לפני שהודיע על החלטתו להסיר את הצעת החוק שלו מסדר היום, אמר כצל'ה כי "הרב מלמד פנה אליי היום מספר פעמים בבכי ואמר לי שהיו פניות אליו מאנשים המקורבים לראש הממשלה ואמרו שהוא מבקש שלא להעמיד את החוק". עשרות מתושבי גבעת האולפנה ישבו באותה העת במליאה הכנסת, מופתעים מהדברים שהוצגו למולם.

"אני עדיין רשאי לומר את דבריי באופן חופשי. ראש הממשלה יכול לומר את דבריו, אני רוצה לומר את דבריי. פנה אליי מורי ורבי הרב מלמד וביקש ממני להיענות לבקשתו של ראש הממשלה כפי שהגיע אליו ואני לא חושב שהוא משקר כי הוא איש אמת והוא אמר לי שיש ערך גדול מאוד להגיש את החוק. אני מכבד את רצונו ובקשתו ואני מסיר את החוק".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן