הרב זאגא: "מתחייב להורדת שכר הלימוד במוסדות הדתיים לאומיים"

המועמד לראשות הבית היהודי, יצחק חי זאגא מודיע: "מתחייב להורדת שכר הלימוד המרקיע שחקים, במוסדות הדתיים לאומיים". וגם: מה דעתו על איזנקוט, בנט ושקד?

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/17 13:04 ו בניסן התשעז

הרב זאגא: "מתחייב להורדת שכר הלימוד במוסדות הדתיים לאומיים"
ניסים לב, צילום: ניסים לב

הציבור הדתי לאומי שבע מהבטחות ראשי הבית היהודי, שלא מומשו עד לעצם היום הזה, באשר להורדת שכר הלימוד המרקיע שחקים, במוסדות הדתיים לאומיים".

המתמודד לראשות הבית היהודי, הרב יצחק חי זאגא בהבטחת בחירות ראשונה שם את הדגש על אחת הבעיות הכואבות בציבור הדתי לאומי שלדבריו זוהי הבטחה שהובטחה על ידי ראש המפלגה, נפתלי בנט ועדיין לא קויימה:

"העלויות מגיעות לעתים, לכדי כמעט חצי מהוצאותיה של משפחה", אומר הרב זאגא, "וזוהי גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה. זהו רכיב שמעלה את יוקר המחיה למשפחה הדתית לאומית, בעשרות אחוזים, לעומת שאר האוכלוסיה. משפחות רבות נקלעות לקשיים כלכליים אדירים, בגלל העלויות הבלתי נסבלות האלה. הכשלון החרוץ בתחום הזה, שייך למנהיגי הבית היהודי, שאינם מוכנים להילחם על הנושא הזה, בגלל היותו "סקטוריאלי" מידי לטעמם. אי אפשר להתעלם מהצרכים של הציבור הדתי לאומי, רק בגלל שאיפות אובססיביות לכס ראש הממשלה. יתירה מכך,

הרב זאגא, מודיע כי זהו לא צעד סקטוריאלי בלבד: "אני מאמין שמאחר והטיפול בנושא זה יבוא כחלק ממערכת שלמה של פעולות להורדת יוקר המחיה, בעבור כלל הציבור הישראלי, המכיל בתוכו גוונים רבים, בעלי צרכים שונים ומגוונים, הוא גם לא ייתפס כצעד סקטוריאלי. כך או כך, אני מתכוון לשלב את נושא הורדת שכר הלימוד בהסכמים הקואליציוניים שיהיו בבסיס הממשלה הבאה. לא יהיה שום עיכוב. נגמרו התירוצים. מוכרחים להוריד את שכר הלימוד המטורף הזה, ומיד".

בראיון לערוץ הכנסת מסרב הרב זאגא להגדיר את עצמו או בכלל כחרד"ל או 'לייט', מסביר מדוע הוא עדיף על נפתלי בנט, למה איילת רצויה מאוד במפלגה אבל לא כיו"ר המפלגה: "צריך גם להיות איש ביצוע וגם אידיאולוג".

בהתייחס למחלוקות של הציונות הדתית מול הרמטכ"ל והצבא הוא אומר: "הרמטכ"ל משליט בפקודות וכפיה ערכים שנמצאים במחלוקת בחברה. הוא צריך לתת פקודות איך להגן על המדינה".

[embed]

]