הרב וישליצקי: להגביר הפעילות התורנית בכל יישוב, כפר או עיר

"אחרי קיבוץ גלויות והקמת המדינה הגיע הזמן לעלות קומה בישראל ברמה הרוחנית", אומר הרב אלישע וישליצקי וקורא להיכנס לכל עיר ולכל יישוב

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/10/14 13:56 כז בתשרי התשעה

הרב וישליצקי: להגביר הפעילות התורנית בכל יישוב, כפר או עיר
כיפה, צילום: כיפה

"לאחר שהצלחנו להביא לקיבוץ גלויות להביא להקמת המדינה הגיע השלב של התוכן, הגיע השלב להעלות את הרמה הרוחנית ולא רק להתמודד עם מירוץ החיים והמירוץ להישגים אלה לשאול מי אנחנו ומה אנחנו לאן אנחנו רוצים לשאוף כיחידים וכחברה. הגאון מוילנה אמר שאנחנו צריכים לעשות את המעשה וההשתדלות והקדוש ברוך הוא יעזור . לכן זו העת לשים כתף ולשאוף לעלות קומה רוחנית", כך אומר הרב אלישע וישלצקי העוסק בבית המדרש למורים "מהות" ומלווה את הגרעינים התורניים בעקבות שבת של ארגון UO ישראל בנושא נוער בסיכון.

"אין ספק שמבצע צוק איתן הביא לכך שגם הספקנים כלפי הנוער בישראל והחברה הישראלית בכלל ואלו שהיו להם סימני שאלה נחשפו לכוחות גדולים בקרב הנוער ובחברה הישראלית כולה ולפוטנציאל הגדול שטמון בהם”, אומר הרב וישליצקי. "אני פוגש במהלך הביקורים שלי בקהילות השונות בתנועות הנוער ובמפגשים עם המורים כאלה שיש בהם נתינה מקסימלית, כזו שאין לה גבולות. במהלך השיחות שלנו אמרתי להם שאל להם להגיע לידי צער או לשבש את חייהם בתוך מסגרת העשייה . הם כל כך רוצים לתת ולהשפיע אבל אסור לזה להביא להחלשת המלאכה אנחנו מאמינים שבענווה ובפשטות נצליח ויצליחו להשפיע".

הרב וישליצקי אומר כי אנו בשעה מיוחדת בה ניתן לבצע שינוי. לדבריו, “כדי להביא להישגים יש צורך להרחיב את המקומות שאליהם אנחנו מצליחים להגיע. ממש להיכנס לכל יישוב לכל עיר לכל כפר חשוב להדגיש שאין צורך להצמיח משהו מבחוץ אלא לבוא בענווה למקום ולגדול מבפנים”.

עוד הוא מסביר כי "יש לגרום לממסד הממלכתי להפנים ולהבין כי ארגונים שמקרבים צריך שיהיו חלק ממנו שהרי הם לא שייכים לאדם עצמאי או בודד הם שייכים לעוצמה יהודית שיש לה תכלית זו צורה עממית שחובקת קהילות".

הרב וישליצקי קורא למתלבטים והשוקלים להצטרף ולהשפיע לעשות זאת. "אם אכן רוצים להיות שותפים צריך להתנדב , צריך לקום ולעשות מתוך שותפות אמיתית. ברור לי שמהלך כזה יביא להרבה יותר מוטיבציה ומוכנות להלחם בשדה הקרב, יביא ליותר הקרבה והעצמה בתחום המוסרי והחברתי וכל אלה יביאו לאחדות איתנה ביננו. ברור למי שמסתכל מסביב שיש לנו חסד אלוקי מאלוקי מערכות ישראל שעוזר לכל מי שמתנדב להשפיע ולבנות"