הרב וולפא לא ייחקר בגין הסתה לאלימות

המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, החליט שלא לפתוח בחקירה נגד הרב שלום דב וולפא, שקרא בשידור רדיו לירות בחיילי צה"ל. הנימוק: הדברים נאמרו בסערת רגשות

חדשות כיפה אורי פולק 11/12/11 19:01 טו בכסלו התשעב

הרב וולפא לא ייחקר בגין הסתה לאלימות
דוד-cc-by, צילום: דוד-cc-by

עו"ד שי ניצן, המשנה לפרקליט המדינה, החליט היום (א') שלא לפתוח בחקירה פלילית בגין הסתה לאלימות נגד הרב שלום דב וולפא, זאת לאחר שקרא בשידור רדיו לירות בחיילי צה"ל. הרב וולפא אמר את הדברים בשידור ברדיו "קול ישראל", בהתייחס לפינוי שהתרחש בחוות גלעד, במהלכו נוצר חיכוך בין מתיישבים לחיילי צה"ל.

באותו שידור אמר הרב וולפא כי "הצבא החליט להילחם בעם ישראל, בארץ ישראל. אז כאשר באים יהודים או ערבים בחוות גלעד להרוס בתים והם יורים כדורי גומי, צריך לירות עליהם בחזרה כדורי גומי. אם הם באים לתת מכות, צריך לתת להם בחזרה מכות. מה שאותו מחבל בשחור, כפי שהם היו עטופי שחורים והפנים שלהם היו מכוסות עם רעלות ובלי תגים, בלי שמות, אני לא יודע אם זה יהודי, או ערבי, או מחבל או מישהו. אם הוא בא להילחם בי ובלי תגים, בלי שמות, אם הוא בא להילחם בי אני אלחם בו בחזרה", אמר בראיון.

הרב וולפא הוסיף כי "צר לי לומר אבל זה יגיע כנראה למלחמה בין יהודים לצערנו הרב. לא שהמתנחלים יוזמים את זה אלא הצבא נלחם בהם, רוצה לגרום להם מה שעשו לתושבי גוש קטיף, לאמלל להם את החיים".

בהודעת המשנה לפרקליט המדינה, ציין היום עו"ד ניצן כי "מדיניות התביעה הכללית בכל הנוגע בעבירות המכרסמות בחופש הביטוי, היא מדיניות מרוסנת ומצומצמת. לא נראה כי במקרה זה קיימת הצדקה לסטות ממדיניות זו, נוכח העובדה כי הרב הבהיר שאמר את דבריו בסערת רגשות וחזר בו מדבריו, יום לאחר הפרסום".