הרב הראשי של ירושלים נגד המתווה החדש ברחבת הכותל

הרב שטרן מתייחס למתווה החדש שבו יקבלו נשות הכותל רחבה חדשה, וטען כי זו תהיה פגיעה קשה בקדושת הכותל המערבי

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 31/01/16 19:08 כא בשבט התשעו

הרב הראשי של ירושלים נגד המתווה החדש ברחבת הכותל
לשכת הרב שטרן, צילום: לשכת הרב שטרן

רבה הראשי של ירושלים התייחס היום להסדר שגובש עם נשות הכותל והרפורמים ואמר כי "הכנסת הרפורמה לרחבת הכותל היא פגיעה קשה בקדושת רחבת הכותל המערבי, אשר התקדשה כבית התפילה החשוב ביותר לעמנו בתקופה זו. וממילא ראוי לנהוג בה בקדושה רבה ובחומרה גדולה, ואסור לשנות ממה שנהוג בה כיום".

כזכור, הממשלה אישרה היום (א') בצהריים את הצעת הפשרה בנוגע לנשות הכותל, לפיה תוקם רחבה חדשה ונפרדת עבור נשות הכותל, מחוץ לרחבת הכותל באזור הדרומי. ההצעה אושרה על אף ההתנגדות מצד חברי הממשלה החרדים והשר אורי אריאל, שהודיע אף הוא שיתנגד להצעה.

על פי המתווה, התפילה ברחבה החדשה תתקיים "על פי תפיסה פלורליסטית ושוויונית, באופן שיהיה בו כדי לספק מענה למתפללים מקרב הזרמים השונים שאינם אורתודוקסים". בתמורה לוויתורם של נשות הכותל על הדרישה להתפלל ברחבת הנשים, תוכשר רחבה בחלקו הדרומי של הכותל, מצפון לקשת רובינסון ומדרום לשער המוגרבים.

רבה של ירושלים הוסיף כי אינו מכיר את כל הפרטים במדויק על הקמת הרחבה החדשה, אך לא היסס למתוח ביקורת על נקיטת המהלך, ללא ההתייעצות עם רבני העיר ירושלים: "חבל שאין מסגרת של התייעצות בכלל ועם רבני העיר ירושלים בפרט על דברים מסוג זה".

יחס עם זאת הוסיף הרב שטרן כי, אין בעיה להתפלל בשטחים שאינם נחשבים בחזקת האזור של הכותל המערבי: "מאידך כשמדובר על שטחים אחרים שליד הכותל שם אין מקום קדושת בית כנסת, ואין מניעה שיבוא לשם כל מי שיחפוץ , ויהיה נקרא רשות הרבים שליד הכותל כפי שכבר קורה היום".