הרב הראשי של דרום אפריקה: מקווים ליותר ממיליון יהודים שישמרו שבת

בשבת הקרובה ישמרו שבת בלא פחות מ-350 ערים ברחבי העולם, במסגרת מיזם שמירת שבת בינלאומי שמוביל הרב וורן גולדשטיין. בראיון ל'כיפה' הוא אומר: "מדובר במהלך היסטורי"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/10/14 19:30 כו בתשרי התשעה

הרב הראשי של דרום אפריקה: מקווים ליותר ממיליון יהודים שישמרו שבת
יחצ, צילום: יחצ

האם יותר ממיליון יהודים ברחבי העולם ישמרו כהלכתה את השבת הקרובה? כך לפחות טוען הרב הראשי של דרום אפריקה, הרב וורן גולדשטיין. בראיון ל'כיפה' הוא מתייחס למיזם הענק "Keeping it together" שקרם עור וגידים בחודשים האחרונים ומגיע כעת לרגע ההכרעה. בלא פחות מ-350 ערים ברחבי העולם ישמרו קבוצות את השבת הקרובה ויציינו אותה באירועים חגיגיים, החל מהפרשות חלה וכלה במפגני 'הבדלה' ענקיים כולל זמרים מהשורה הראשונה.

"מדובר במהלך היסטורי", אומר הרב גולדשטיין, שנמצא כעת בישראל ומפקח על ההכנות האחרונות לאירוע השבת הענק. “יש 1500 קבוצות ב-350 ערים ברחבי העולם שעוסקים בהכנות לשבת. מדובר על קבוצות בקהילות יהודיות בבונוס איירס, בניו יורק, מיאמי, דאלאס, טורונטו, מקסיקו סיטי, סידני ומלבורן באוסטרליה ומקומות רבים נוספים. אנחנו מעריכים שלא פחות ממיליון אנשים ישמרו שבת בכל תפוצות העולם".

(צילום: יחצ)

הפיכת המיזם לאירוע בינלאומי היא תוצאה של פניות רבות שקיבל הרב גולדשטיין מרבנים של קהילות יהודיות ברחבי העולם, והדבר קרם עור וגידים במהלך שישה חודשים. לצורך הפרויקט נבנה מערך שלם של שיתוף תכנים, הפעלות, מדריכים וסרטונים, כשבין היתר הקימו אפליקציה בהם מסבירים הפעילים כיצד לשמור שבת בפעם הראשונה.

"אנחנו מסבירים איך לשמור שבת בפעם הראשונה, מספקים משחקים לילדים, תפריטים ומתכונים. בערים שונות ברחבי העולם יהיו אירועים שונים. בטורנטו עושים אירוע גדול של הבדלה וגם במיאמי. זמרים יגיעו לכל מני מקומות ויופיעו. בטורנטו פרסמו שלטים בתחנות אוטובוס, בבונוס איירס מקיימים אירוע ענק של הפרשת חלה ובערים נוספות עושים סעודות שבת משותפות".

"לא מדובר במיזם חזרה בתשובה", מבהיר הרב גולדשטיין. “זו תנועה עממית של עם ישראל שיוצרת אחדות דרך היהדות ומורשת ישראל. בשנה שעברה, כשעשינו את המיזם רק בדרום אפריקה, שמרו שבת 55 אלף איש. אנשים לא דתיים הצטרפו והייתה אווירה מדהימה. הרעיון הוא שהשבת שייכת לכל עם ישראל ורלוונטית לכולם. השבת לא שייכת רק לדתיים, ובגלל החיים המודרניים השבת היא הזדמנות נפלאה לעצור. המטרה שלנו היא קידום אחדות בעם ישראל. בחודשים האחרונים ראינו אחדות מרשימה בעם ישראל בעקבות מבצע צוק איתן אבל זו הייתה אחדות שנכפתה עלינו. עכשיו הגיע הזמן לבחור באחדות".

(צילום: יחצ)

הרב גולדשטיין מוסיף ומבהיר כי "אנחנו לא מתכוונים לבדוק את הציציות של אנשים. שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה. אנחנו רוצים לחבר את היהודים לשבת ומבחינתנו מדובר באירוע שרק ילך ויתעצם. יש לנו יותר מ-1500 קבוצות שעובדות על הנושא, החומר החינוכי מתורגם ל-8 שפות ביניהם אנגלית, עברית, פורטוגזית, ספרדית, רוסית ושפות נוספות. אנחנו מעריכים שיותר ממיליון אנשים יגיעו ויבינו שהשבת היא מתנה".