הרב הראשי מצגר: הרפורמה של בנט עלולה לגרום לפרצה מסוכנת

ביקורת על הרפורמה שהציג השר בנט בשירותי הדת: הרב הראשי חושש מפתיחת אזורי הרישום לנישואין, רבה של פתח תקווה מאשים את הבית היהודי "שלא התייעצו עם רבנים - ועשו מעשה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 21/05/13 08:36 יב בסיון התשעג

הרב הראשי מצגר: הרפורמה של בנט עלולה לגרום לפרצה מסוכנת
יחצ, צילום: יחצ

אחרי שהציג את תוכניתו לרפורמה מקיפה בשירותי הדת בישראל, סופג יו“ר ”הבית היהודי“, השר נפתלי בנט, ביקורת על חלק מהמהלכים שהוביל במסגרת זו, בין היתר גם מצד רבנים המזוהים עם מפלגתו.

רבה של פתח תקווה, הרב מיכה הלוי, התייחס אף הוא לרפורמה ואמר כי ”להירשם לנישואים בכל מקום ומקום... מדובר בגישה שגויה ביסודה, צריך להבין שבכל מקום יש גבול שיפוט, אדם לא יכול לבחור את משרד הפנים שלו או פקיד המס הכנסה שלו או את בית המשפט שלו כדי שלא יפתח תלות. היום הזה קמו אנשי מעשה מתוכנו שלא התייעצו עם רבנים או עם הרבנות הראשית ועשו מעשה".

”אני יודע שיש בעיות נגישות לאלה שיש להם בעיות בגפיים, להם צריך לעשות נגישות. לרובו של עם ישראל אין בעיות, אנחנו עושים את כולם בעלי צרכים של נגישות. במקום שהעם יקום על הרגלים ויבוא אל השופט, השופט עושה נגישות לעם“, הוסיף הרב הלוי.

למה לא התייעצו עם הרבנות? הרב הלוי (צילום: צילום מסך)

גם הרב הראשי יונה מצגר התייחס לרפורמה והזהיר כי ”פתיחת אזורי הרישום לנישואין יכולה להועיל לזוגות הנרשמים אך יכולה גם לגרום לפרצה מסוכנת“.

כדי להדוף את הביקורת, השתתף אתמול סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן, בישיבת מועצת הרבנות הראשית אשר דנה במספר נושאים - ביניהם גם ברפורמה. במהלך המפגש התחייב הרב בן דהן להציג את השינויים המוצעים ברפורמה ולהביא אותם לדיון ברבנות. עוד סוכם כי המשרד לשירותי דת והרבנות הראשית יפעלו יחד כדי לגבש דרכי פעולה נגד גורמים במערך שירותי הדת שאינם מקיימים את הנהלים שנקבעו על ידי הרבנות והמשרד.