הרב הראשי ליו"ר ועדת הקליטה: זרז העלאת יהודי אתיופיה

הרב שלמה עמאר פנה לח"כ דני דנון, בבקשה כי יפעל כדי לקדם במהירות את העלאתם של יהודי אתיופיה, זאת לאור צמצום אחוזי עלייתם בתקופה האחרונה

חדשות כיפה אורי פולק 01/11/11 11:24 ד בחשון התשעב

הרב הראשי ליו"ר ועדת הקליטה: זרז העלאת יהודי אתיופיה
T U R K A I R O -cc-by אילוסטרציה, צילום: T U R K A I R O -cc-by אילוסטרציה

הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, שיגר באחרונה מכתב אישי ליו"ר ועדת העלייה והקליטה של הכנסת, ח"כ דני דנון, בו הוא הביע צער על מצבם הקשה של יהודי אתיופיה ועל המגמה המצמצמת בעלייתם ארצה בשנים האחרונות.

"אני פונה בבקשה מעומק לבי, שיואיל להעלות סוגיה חשובה זו, שיש בה הצלת נפשות של אחינו, בני עמנו, ממקום גלותם", כתב הרב עמאר לח"כ דנון, שהקריא את המכתב בפתח ישיבת העלייה והקליטה. עוד הוסיף הרב עמאר במכתבו כי כואב לו באופן אישי על הצמצום בהיקפי העלייה מאתיופיה, כפי שבא לידי ביטוי כמגמה לאורך השנים.

ח"כ דנון ציין בישיבה כי הוא שמח על פנייתו וכי הוא מסכים כי ההאטה במגמת העלייה מאתיופיה - חייבת להיפסק. "העלייה מאתיופיה היא משימה לאומית, אני מחזק את דבריו של הרב עמאר, ומודה לו על פנייתו ורצונו לקידום הנושא", אמר ח"כ דנון. לטענתו, "עלינו לפעול להבאת כל יהודי אתיופיה למדינת ישראל, ולאחר מכן לפעול לקליטתם בצורה מיטבית, שתאפשר להם להשתלב בחברה הישראלית הרחבה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן