הרב הראשי: להלשין על נהגים מסוכנים

בעקבות תאונת האוטובוס הקטלנית שאירעה בשבוע שעבר, אומר הרב יצחק יוסף כי הלשנה על נהג מסוכנים היא מצווה ואינה בגדר "לשון הרע"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 21/02/16 10:30 יב באדר א'

הרב הראשי: להלשין על נהגים מסוכנים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בעקבות האסון בקו 402, הבהיר הרב הראשי כי הלשנה על נהגים מסוכנים איננה בגדר "לשון הרע", והיא אף במצווה דתית "זה פיקוח נפש, ומצווה להלשין על דבר כזה". כך פורסם באתר ynet.

בשיעור תורה שמסר אמש (מוצ"ש), התייחס הרב לאסון בקו 402 והחשד לרשלנות מצד נהג האוטובוס, ואמר כי זוהי חובה להתלונן: "לפי ההלכה, אם אדם רואה נהג שמשחק בטלפון, כותב כל מיני דברים, הוא צריך מיד לטלפן למשטרה ולהגיד: מספר זה וזה וזה כותב בטלפון באמצע הנסיעה".

"אם רואה נהג שעוקף מימין, עוקף משמאל, משתולל בכביש, מיד לעקוב אחרי המספר שלו ולטלפן למשטרה: תראו פלוני ככה מתנהג", הדגים הרב יוסף. הוא הבהיר כי במקרה כזה איסור ההלשנה, החמור בעצמו, מתבטל מול החובה להציל את הציבור מפני נהגים המסכנים אותו.

הרב יוסף ציין כי המקור לחוקים אלה הם בהלכה היהודית, כמו זו הקובעת כי חובה לשמור מרחק בין סוס לסוס ("אז לא היו מכוניות"). לדבריו, כבר לפני כ-700 שנה נקבע כי במקרה של תאונה בין שני סוסים - זה שהיה מאחור אשם, וחייב בנזק הראשון - גם אם זה "לא אותת".