הרב הראשי לאו: ביקור בנט בבי"ס קונסרבטיבי בארה"ב הוא אסור

הרב דוד לאו, מתח ביקורת חריפה על ביקורו של שר החינוך והתפוצות בנט בבית ספר קונסרבטיבי בארה"ב: "הביקור מכיר בקהל המסכן את עתיד עם ישראל". לשכת בנט: "ימשיך לפגוש כל יהודי, מכל זרם שהוא"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 09/12/15 10:36 כז בכסלו התשעו

הרב הראשי לאו: ביקור בנט בבי"ס קונסרבטיבי בארה"ב הוא אסור
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרב הראשי לישראל, דוד לאו, תקף את ביקורו של שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, בקהילות קונסרבטיביות בארה"ב ואמר כי ברור שהשר לא התייעץ עם רב בנוגע לביקור. לטענתו, "הביקור מכיר בקהל המסכן את עתידו של עם ישראל".

הרב לאו אמר את הדברים בראיון ב'רדיו קול חי' שם התייחס גם לקהילות הקונסרבטיביות ואמר כי "אנו חייבים להמשיך ולחנך יהודים ולהסביר להם על הערכים האמיתיים של המסורת היהודית ועם ישראל. אל תשכחו, כמעט בכל משפחה יהודית תמצא סבא דתי או סבא חרדי או אפילו סבא רב. לא תמצא הרבה משפחות בהן יש סבא קונסרבטיבי. כלומר, בסופו של דבר כאשר אנו מדברים על העתיד, האורתודוכסיה היא הדרך".

הרב לאו הדגיש כי לדעתו "הקונסרבטיבים הם בהחלט יהודים אבל שוב, לא בגלל זהותם הערכית. עלינו להגיד להם באופן ברור: אם תמשיכו בדרך זו, אתם תאבדו את הילדים והנכדים שלכם".

הרב לאו התנגד כאמור לביקורו של בנט בבי"ס הקונסרבטיבי ואמר, כי "צריך לשאול את בנט אם הוא התייעץ עם רב לפני הפגישה הזו ואני חושש מאוד שלא, מכיוון שההתנהלות הזאת אינה מקובלת על כלל ישראל. כאשר אתה מדבר בפני ציבור כללי אז ודאי שלא תשאל האם כל אחד בקהל הוא אורתודוכסי, אבל לדבר מראש עם קהל מסומן ולהכיר בו ובדרכו, כאשר דרך זו מרחיקה את היהודים מדרכה של ישראל, זה אסור", פסק הרב והוסיף, "אם השר בנט היה שואל לדעתי לפני הביקור הייתי אומר לו בפירוש כי 'אתה לא יכול ללכת למקום בו החינוך שם מרחיק יהודים ממסורת, מהעבר ומהעתיד של העם היהודי'".

מלשכת בנט נמסר בתגובה: "השר בנט סבור שמנהיגי ציבור בישראל צריכים לקרב יהודים ולא לנדות אותם, ורואה בחומרה אמירות שבאות להרחיק לבבות במקום לקרבם. אנו נמצאים היום במצב חרום ליהודי התפוצות, כאשר תופעת ההתבוללות מגיעה למיליוני יהודים. כמי שאחראי בממשלת ישראל לנושא התפוצות, השר בנט גאה בכך שהוא דואג לכל יהודי באשר הוא יהודי, וימשיך לפגוש כל יהודי, מכל זרם שהוא".