הרב הראשי יצחק יוסף בטקס המינוי של הרב קרים: "לא תגורו מפני איש"

במעמד הרבנים הראשיים, קציני המטה הכללי, מונה הרב אייל קרים לרב הצבאי הראשי. הרב הראשי יצחק יוסף לרב קרים ואמר לו: "רב צבאי צריך ללכת עד הסוף ולהאהיב את התורה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/12/16 18:37 א בכסלו התשעז

הרב הראשי יצחק יוסף בטקס המינוי של הרב קרים: "לא תגורו מפני איש"
באדיבות המצלם, צילום: באדיבות המצלם

בשעה זו מתקיים טקס המינוי של הרב הצבאי הנכנס הרב אייל קרים. כזכור לפני אישור המינוי קדמה סערה שלמה במהלכה בג"ץ הקפיא את מינויו של הרב קרים עד שיבהיר את עמדותיו בנוגע לגיוס נשים להט"בים וכדומה. לאחר שהרב פרסם תצהיר בו הסביר את עמדותיו, בוטל צו הביניים ונסללה הדרך לאישור המינוי.

הטקס התקיים במעמד הרבנים הראשיים לישראל, הרמטכ"ל, אלופי צה"ל, הרב הצבאי לשעבר הרב אבי רונצקי ח"כ מוטי יוגב ואישי ציבור נוספים. לרב אייל קרים הוענקה דרגת תת אלוף.

הרב יוסף חיזק את הרבצ"ר הנכנס ואמר:" רב צבאי צריך ללכת עד הסוף ולהאהיב את התורה. לא תגורו מפני איש". בהמשך תהה הרב הראשי לישראל מדוע בוטל התקן לתפקיד סגן הרבצר ולהוסיף כי הוא "מברך את הרב אייל. תפתור את הבעיות בצבא ברוח התורה. יש פתרונות. יש המון בעיות ולכל בעיה יש פתרון בהלכה".

"סיפרתי לרמטכ"ל מה שהיה במלחמת יום הכיפורים: אז הרב הראשי לצה"ל היה הרב גד נבון, אבא היה הרב הראשי לישראל, היו יושבים כל היום שעות על גבי שעות לפתור תיקים של עגונות. 950 תיקים. את כולם התירו אבל היה תיק אחד שלא יכלו להתיר אותו, לא ידעו מה לעשות לא מצאו קצה חוט. אבא היה מצטער. הגיעו השבויים ממצרים אבא שלח רב צבאי אחד 'לך לראות אם האדם הזה מגיע או לא'. הגיעו השבויים והבעל לא היה איתם. הגיעו השבויים מסוריה, אבא שלח אותו גם לשם והיה נראה לו מיותר. פתאום אותו רב רואה אדם שנראה לו מתאים. רץ אליו ושאל אותו איך קוראים לך, ענה לו 'רוזנטל'. זה היה האיש שהרב לא התיר. תארו לכם מה היה קורה אם אבא היה מתיר את האשה. פאדיחה".

"הרב קרים יש לו 'כוחא דהיתרא', יש לו את זה. הוא מכיר הרבה תשובות של הרבנים, לא מחפש תשובות להחמיר על עם ישראל. ההיתר הוא רק במסגרת ההלכה. אני מברך את הרב קרים משיךלזכות את הרבים, תלך לחיילים ותן להם דרשות לחיילים ותראה להם כמה מתוקה התורה".

אני רוצה לברך את הרמטכ"ל, על המינוי הזה כל מה שהיה הקשיים, אתם יודעים על מה אני מדבר, הוא עמד בצורה חזקה ביותר ובזכותו אפשר לברך על המינוי החדש. אשריך ואשרי חלקך. תזכה להרים את קרן הרבנות הצבאית. יבורך הרמטכ"ל על מה שאמר שהוא רוצה לחשוב על זה שיהיה חייל וחיילת בטנק. על זה יבורך".

לגבי סערת שילוב נשים כלוחמות אמר הרב יוסף כי יש לחשוב "מחדש על הפקודה של חייל וחיילת בטנק".

הרב הראשי האשכנזי הרב דוד לאו אמר בטקס:"רב צבאי לפני הכל הוא רב. כשרב מדבר על הקפדה צריך שיבינו שזו אמירה משמעותית. הרבנות הצבאית מחוברת לרבנות הראשית. הרבנות צריכה לאפשר לחייל לשרת בטנק".

הרב אייל קרים הז"ל הזכיר את דוד בן גוריון ואת הקמת הרבנות הצבאית הראשית: "בן גוריון בתבונתו ביקש מהרב גורן זצ"ל לכהן כרב הראשי של הצבא הישראלי. מתוך ראיה היסטורית הוא הבין שנדרשת דרך לתת לכל חייל וחיילת א האפשרות לשרת שירות משמעותי בצה"ל והעיקר ביחד".

"כניסתי לתפקיד הרבצ"ר מהווה חוליה נוספת בשרשרת היסטורית המתחילה משותפות זו של הרב גורן עם דוד בן גוריון. זוהי זכות עצומה אך בצידה תביעה נוקבת להשקיע כל מאמץ כדי לוודא שהרבנות הצבאית תהיה בעלת יכולת לתת מענה מקצועי ואחראי לכל חיילי צה"ל".

ח"כ אל"מ במיל' מוטי יוגב שהשתתף בטקס החלפת הרבצ"ר אמר: "יחיד אל דגול מרבבה יברך לגברא רבא, אשר את נפשי אהבה באהבה וברוב חיבה." ברכת תודה גדולה לרבצ"ר היוצא תא"ל הרב רפי פרץ, על שנים של שירות צבאי ורבני, שנים של קידוש השם ואהבת הבריות. מברך את הרב הראשי לצה"ל הנכנס תא"ל הרב אייל קרים ומאחל לו הצלחה רבה בתפקידו . ה' יברך אותו, ישמור בואו וצאתו, יגביר חילו וישים שלום בגבולו."

(צילום: באדיבות המצלם)

(צילום: באדיבות המצלם)



👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן