הרב הראשי דוד לאו התפלל בקבר רחל

הרב לאו הגיע לתפילה במתחם הקבר לקראת הימים הנוראים. "אנחנו אומרים לאמנו רחל, יש לך גם סיבה לשמוח - עם ישראל חזר לארצו ומתיישב בנחלת אבותיו", אמר

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/13 13:37 כא באלול התשעג

הרב הראשי דוד לאו התפלל בקבר רחל
גרשון אלינסון, צילום: גרשון אלינסון

לקראת הימים הנוראים, הגיע היום (ג‘) הרב דוד לאו, הרב האשכנזי הראשי לישראל, לתפילה ולקריאת פרקי תהילים בקבר רחל אמנו. את פניו של הרב לאו קיבל ראש המועצה האזורית של גוש עציון, מר דוידי פרל, סגן ראש המועצה, מר משה סוויל, וכן רב הישוב אלון שבות, הרב גדעון פרל.

”שמחה וגאווה ממלאים אותי בביקורי זה“, אמר היום הרב לאו, ”את הבוקר התחלתי בקביעת מזוזה בביה"ס בעיר מודיעין, ונמשך בביקור בקברה של אמא רחל-שמבכה על בנייה. אנחנו באים ואומרים לה היום יש לך גם סיבות לשמוח. עם ישראל חזר לארצו ועומד פה ומתיישב בנחלת אבותיו. המקומות בהם אנו נמצאים כאן, זה בעצם הבית שלנו. באנו לבקש ולהתפלל שהקב"ה יאחל לכולנו שנה שמחה, רגועה, שנת גאולה וישועה".

הרב לאו בירך את מפקדי מג"ב השומרים על מתחם הקבר, ומבטיחים את שלומם של המתפללים לאורך כל השנה: " בזכות עבודת הקודש שאתם עושים כאן, אני מברך אתכם שתהייה לכם שנה רגועה, שמחה ושלווה, ושלא תהייה לחוצה. כפי שכתוב בסדר הושענות: הושענא נפש בהלה".

ראש המועצה האזורית, דוידי פרל, ברך את הרב לאו על ביקורו בקבר רחל, והעניק לו שי, ספר הסוקר את ההיסטוריה של ההתיישבות בגוש עציון. ”ביקורו של הרב לאו היום בקברה של רחל אמנו, בתקופה של מתיחות ביטחונית וכשברקע ישנם דיבורים על ויתורים, מהווה מסר של חיזוק והזדהות עם ההתיישבות ביו"ש ובגוש עציון. אנו מאחלים הצלחה רבה לרב הראשי בתפקידו החדש, ובטוחים כי יצליח במשימתו לקרב את כל עם ישראל לתורת ישראל, ולארץ ישראל“, אמר פרל.