הרב הצבאי הראשי קבע: החיילים יאכלו ייבוא חו"ל ולא היתר מכירה

הרב רפי פרץ קבע כי החיילים יאכלו פירות וירקות מייבוא חו"ל ולא מהיתר מכירה. שר החקלאות שמיר: לא ראוי שצבא העם יעדיף תוצרת המיובאת מירדן או מיצרנים לא יהודיים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/09/14 13:14 כג באלול התשעד

הרב הצבאי הראשי קבע: החיילים יאכלו ייבוא חו"ל ולא היתר מכירה
smereka / Shutterstock.com, צילום: smereka / Shutterstock.com

בעוד שנת השמיטה מתקרבת בצעדי ענק הבוקר (ה') מתפרסם בידיעות אחרונות כי במשרד החקלאות זועמים בעקבות החלטה תקדימית של משרד הביטחון, בעקבות הוראה של הרב הצבאי הראשי הרב רפי פרץ, לייבא פירות וירקות מחו"ל לטובת החיילים, ולא להשתמש בהיתר המכירה הנהוג בציונות הדתית.

בשנות השמיטה הקודמות השתמשה הרבנות הראשית בשיטת 'היתר מכירה' המאפשרת מכירת הקרקע לאדם שאינו יהודי, וכך מאפשרת את קניית התוצרת בהליך המזכיר את מכירת החמץ בפסח. כך, גם צה"ל נהג מאז קום המדינה.

לפני כחודש הודיע הרבצ"ר הרב רפי פרץ כי בכוונתו לשנות את מדיניות צה"ל וכי הצבא יקנה בשנת השמיטה הקרובה את הפירות והירקות מחו"ל, על מנת להתחשב בחרדים המשרתים בצבא. במשרד החקלאות הביעו זעם על ההחלטה התקדימית שתגרום להפסד משמעותי לחקלאים ולמדינה. לפני מספר ימים שלח שר החקלאות יאיר שמיר מכתב זועם לשר הביטחון בו כתב "ברמה הערכית לא ראוי שצבא העם, המורכב מ-95% חיילים חילוניים ודתיים שמסתפק בכשרות של היתר מכירה יעדיף תוצרת המיובאת מירדן או מיצרנים לא יהודיים מיהודה ושומרון.

לפגיעה התקציבית המשמעותית צריך גם להוסיף את העובדה כי מבחינה אידיאלית בציונות הדתית מעדיפים להשתמש בהיתר מכירה, זאת לעומת החרדים המסרבים לקבל את היתר המכירה ומשתמשים בייבוא חו"ל, שמשמעותו רכישה מגויים לעומת יהודים. למעשה, כפי הנראה לראשונה בהיסטוריה של המדינה קם רב ציוני דתי והעדיף ייבוא חו"ל ולא היתר מכירה.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: “המידע לא נכון. מדובר בחוזה של 30 מיליון שקל בלבד לחצי השנה הראשונה בשנת השמיטה, שרובו המכריע הוא רכש ירקות שיתבצע מחקלאים ישראלים. ההתקן לרכש לקראת שנת השמיטה עדיין לא סוכם. בכל מקרה, הרכישה תהיה מחקלאים ישראלים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן