הרב הגר: גם אני איבדתי שליטה, ייתכן והייתי נוהג כמו אייזנר

אל"מ (במיל') הרב משה הגר, ראש המכינה הקדם צבאית ביתיר, טוען כי המציאות של אובדן עשתונות בשטח היא חלק בלתי נפרד מהשירות הצבאי ביהודה ושומרון. "זה קורה גם לאלופים", אמר

חדשות כיפה אורי פולק 17/04/12 11:06 כה בניסן התשעב

הרב הגר: גם אני איבדתי שליטה, ייתכן והייתי נוהג כמו אייזנר
ישיבת אלון מורה, צילום: ישיבת אלון מורה

אל"מ (במיל') הרב משה הגר, ראש המכינה הקדם צבאית ביתיר, יוצא להגנתו של סא"ל שלום אייזנר, זאת בעקבות הסרטון שהופץ ברשתות החברתיות בו נראה אייזנר מכה באמצעות נשקו בפניו של מפגין. לדברי הרב הגר, גם הוא עצמו "איבד שליטה" במספר אירועים במהלך שירותו הצבאי וכי, לדבריו, אם היה מצוי באותה סיטואציה כמו סא"ל אייזנר, ייתכן וגם הוא היה פועל באופן דומה.

הרב הגר טוען כי מציאות השירות ביהודה ושומרון, תוך החיכוך המתמיד עם האוכלוסייה הפלסטינית מביא את הקצינים והחיילים למצבי קיצון. "אני זועק את זעקת החיילים הפשוטים העושים שירות סדיר או במילואים באותן סיטואציות מורכבות בהן הם לא יכולים להשתמש בנשק. זה קשה מאוד. אין קצין אחד שלא נקלע לבעיות של אובדן שליטה רגעית וזה קרה באינתיפאדה הראשונה גם לאלופים ואפילו לרמטכ"לים. זה קורה וזה אנושי", אמר הרב הגר בראיון לרדיו "גלי ישראל".

לטענתו, המציאות הזו איננה "מאשרת" חינוך לאובדן שליטה וכי הקצינים והחיילים אכן נדרשים לתפקוד מקצועי בקור רוח, אלא שהנסיבות בשטח קשות מכפי שהן מצטיירות בכלי התקשורת. "אני לא יודע, ייתכן ואם הייתי במצבו של סא"ל אייזנר גם אני הייתי מאבד שליטה. אני לא יודע להעריך את המצב, אך אני יודע שגם אני איבדתי שליטה במצבים מורכבים מהסוג הזה. מי שהגון עם עצמו יודע שלפעמים מאבדים שליטה ופועלים לא בפרופורציה הנכונה. זה בהחלט יכול לקרות", הוא אומר.

בתוך כך, אתמול פנה סא"ל אייזנר לסנגוריה הצבאית על מנת למצוא משפטן שייצגו וכן פנה למספר עורכי דין פרטיים, משום שייתכן וההליכים המשפטיים שהוא יעבור ישפיעו על המשך שירותו בצה"ל. גורמים בצה"ל טענו כי "ברור שאייזנר לא יוכל להמשיך בתפקידו הנוכחי וכי כנראה שלא ימונה, כפי שתוכנן מראש, לסגן מפקד בית הספר לקצינים של צה"ל". אייזנר עדיין מצוי בחקירת המשטרה הצבאית וממצאיה יוגשו, בימים הקרובים, לחוות דעתה של הפרקליטות הצבאית.