הרב דרורי: שורש הבעיה – משכורת רבני השכונות

רבה של קריית שמונה, הרב צפניה דרורי, טוען כי הסערה התקשורתית סביב שכר הרבנים אינה אלא "עליהם בלתי מוצדק". לדבריו, יש להכניס סדר מיידי במשכורותיהם של רבני השכונות

חדשות כיפה אורי פולק 24/05/11 00:00 כ באייר התשעא

הרב דרורי: שורש הבעיה – משכורת רבני השכונות
ישיבת קרית שמונה, צילום: ישיבת קרית שמונה

הרב צפניה דרורי, רבה של קריית שמונה וראש ישיבת ההסדר הפועלת במקום, מעריך בשיחה עם כיפה כי ההתנהלות התקשורתית האחרונה ביחס לסוגיית שכרם של רבני הערים ורבני השכונות, אינו אלא "עליהום בלתי צודק", שמתבסס בעיקרו על פרטים שאינם נכונים.

כפי שדווח בכיפה, בדיון שהתקיים אתמול בועדת הכספים של הכנסת, הודיע הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, כי המשרד הצליח להגיע להסכמה עם שר הדתות, יעקב מרגי, בסוגיית שכרם של רבני הערים. על פי ההסכמה שטרם אושרה, שכרו של רב עיר יעמוד על 80% משכרו של מנכ"ל הרשות, בה מכהן אותו רב. יו"ר ועדת הכספים ציין במהלך הדיון כי יש להגיע לשוויון מלא בשכר ובתנאים בין רבנים חדשים וותיקים.

הרב דרורי טוען כי הדיון העיקרי אינו מתייחס בכלל אל רבני השכונות, לגביהם המציאות עגומה שבעתיים מזו של רבני הערים. "ישנם רבנים שעושים מעל ומעבר ומקבלים שכר זעום, ממש עלוב. מנגד, יש רבנים שכמעט ולא עושים דבר ובכל זאת מקבלים משכורת גבוהה הרבה יותר. צריך להסדיר את המערכת הזו", קובע הרב דרורי.

בעיניו, משכורתם ומצבם של רבני הערים, איננו דורש התייחסות מיוחדת. כמי שנמנה על רבני הערים, הוא טוען כי "שכרם של רבני הערים ראוי ומוצדק ואני לא חושב שצריך להתייחס אליו. אין בעניין הזה כל חדש ואני לא מבין את הרעש סביב הנושא הזה. היום כל אחד כותב כותרת, מבלי להכיר בכלל את הפרטים".