הרב דרורי: לא להוריד את הזקן בשום פנים ואופן

רבה של קרית שמונה קורא לחיילים שלא לגלח את זקנם ולהיאבק על זכותם להישאר עמו, "משהו חושב בתוך הצבא שניתן לעשות אפליה בין דתיים שאפשר להשתלט עליהם לבין חרדים"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 28/02/16 15:13 יט באדר א'

הרב דרורי: לא להוריד את הזקן בשום פנים ואופן

"זה דבר בלתי אפשרי לחלוטין", אומר ל'כיפה' הרב צפניה דרורי, רבה של קרית שמונה וראש ישיבת ההסדר בעיר. "שמעתי דברים ברורים שגם חיילים דתיים שבאים להתגייס מחייבים אותם להביא אישור ומושכים את זה במשך שבועות רבים ולמעשה זה מחייב אותם בסופו של דבר לגלח את הזקנים, למרות שהם הגיעו איתם לצבא זה דבר בלתי אפשרי דבר שנוגד כל היגיון וצדק".

כזכור, פקודה חדשה של צה"ל שאמורה להכנס לתוקף ביום רביעי הקרוב, מעוררת זעם רב בקרב חיילים דתיים שמגדלים זקנים. לפי הפקודה כל חייל המבקש אישור לגדל זקן צריך לקבל אישור של הרב הצבאי, של מפקד היחידה ומעליהם של קצין השלישות הפיקודי.

הרב דרורי מסביר כי חלק מהחיילים שמבקשים להשאיר את זקנם הם כאלו שלא התגלחו מעולם בדומה לחיילים החרדים להם מותר להמשיך ולגדל את זקנם, "חלק גדול מהבחורים הם מבני עדות המזרח שנוהגים כמנהג הרב עובדיה יוסף וגם אותם מחייבים לגלח. זה מעמד בדיוק כמו כל החרדים שמתגייסים כך", מלין הרב דרורי.

לדבריו, מדובר באפליה בין בחורי ישיבות ההסדר לבין המתגייסים החרדים, "משהו חושב בתוך הצבא שניתן לעשות אפליה בין דתיים לבין חרדים וזה דבר בלתי אפשרי לחלוטין".

הרב דרורי טוען כי צריך שתוך שבוע ימים מרגע הבקשה יהיה אישור לחייל לגדל את זקנו וחייבים לקבוע מסגרות ברורת, שכל אדם שבא לצבא עם זקן הוא זכאי להמשיך ולגדל אותו עד שמגיע האישור הרשמי.

"גם בחורים שרוצים להתחיל לגדל בתוך מסגרת הצבא יצטרכו לקבל אישור תוך תקופה מסוימת ולא להשאיר אותם תלויים באוויר זמן רב עד שהפקיד שמטפל בזה יואיל בטובו לעסוק בבקשתם", דורש הרב דרורי.

לדבריו אסור לחיילים להיכנע להחלטה ולהסיר את זקנם גם אם לא יקבלו את האישור עד יום רביעי, "הם אמורים להמשיך ולגדל את הזקן ולא להוריד אותו בשום פנים ואופן. צדיק באמונתו יחיה והם צריכים לחיות בהתאם לכך ולא להוריד את הזקן עד שיאושר להם. הצבא חייב להתנהל בהתאם לפקודותיו והם חייבים לקצוב את התשובות לזמן קצר ומיידי", אומר הרב דרורי נחרצות.

לאיגוד ישיבות ההסדר הגיעו בימים האחרונים מאות תלונות מחיילים בני ישיבות, שביקשו לגדל זקן וסורבו או שפשוט לא קיבלו כל תשובה. הנושא זכה לתגובות רבות בקרב נציגי הציונות הדתית שהגישו היום שאילתות דחופות בנושא לשר הביטחון.