הרב דרורי: הרב אלון לא מצורע, לא צריך להחרים אותו

הרב צפניה דרורי מגן על החלטתו של הרב חיים דרוקמן, להמשיך ולאפשר לרב מוטי אלון להעביר שיעורים ב"אור עציון", למרות שהורשע בעבירות מין: "לא מצאנו שמונעים מרב שחטא כל אפשרות ללמד"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 23/12/13 09:44 כ בטבת התשעד

הרב דרורי: הרב אלון לא מצורע, לא צריך להחרים אותו

הרב צפניה דרורי, רב העיר וראש ישיבת קריית שמונה, יוצא היום (ב‘) להגנתו של הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת ”אור עציון“, לאור החלטתו לאפשר לרב מוטי אלון שהורשע בעבירות מין להמשיך ללמד תלמידים במוסדות הישיבה שלו.

בראיון ל“גלי ישראל“ התייחס היום הרב דרורי למשפטו של הרב אלון ואמר כי ”השופטת הובילה משפט הוגן מאוד מבחינה משפטית, היא מיצתה את החומר בצורה פתוחה ורחבה וקשובה. מסקנותיה היו שקולות מאוד והיא בשום אופן לא רצתה להגזים או למעט את הדברים שיוחסו לרב אלון, היא העמידה את הדברים על מקומם ויש לי הערכה למשפט הזה ולעונש שהוטל על הרב אלון, שהוא עונש שקול ומחושב. העונש התחשב בערכו של הרב אלון ובהשפעתו ולא הייתה שום כוונה למעט ביכולתו להמשיך ולפעול בתוך השדרה הציבורית“.

הרב דרורי טען כי הוא ”חושב שבשלב הזה מוקדם לדבר על חזרתו של הרב אלון לחיים הציבוריים אבל לדעתי בהמשך הדרך נרצה לראות אותו מגלה את כוחותיו ומשפיע בלימוד תורה. אנחנו מכירים במעלותיו של הרב אלון ויודעים שבסופו של דבר הדברים יהיו בסדר גמור. זה לא עניין של דעות כאלה ואחרות וחבל שמעבירים את זה למסלול הזה“.

”לא שמעתי על אדם, בשום מקום, שהוציאו עליו פסק שאסור לו ללמד תורה. גם אלישע בן אבויה, שיצא לתרבות רעה, כל העולם כולו לא למד ממנו תורה חוץ מרבי מאיר. הוא המשיך ללמוד את תורתו“, הוסיף הרב דרורי, ”לא שמעתי מעולם החלטה כזו, אין בפסיקת ההלכה דבר כזה. המושג של ’התכבד ושב בביתך‘ נפסק בגמרא ולדעתי הנקודה הזו נכונה וכך אמרו גם ’תקנה‘, אבל לא אומרים שאסור לו ללמד תורה. זו החלטה פזיזה ולא ראויה“.

”יש בעולם שלנו תשובה ויש התפכחות ויש משפט אנושי“, אמר הרב דרורי, ”בתורה לא תמצא כיוון אחר. יש הרבה אנשים שנפגעים, יש אנשים שחוטאים ויש רבנים שחוטאים ועושים חילול השם. זה לא חדש. לא נכון לפסוק פסיקה שקובעת כי אסור לרב אלון ללמד - לא עושים דברים כאלה. המעורבות של ’בית הלל‘, שקראו נגד הרב אלון, רק הוסיפה חילול השם. הם לא צריכים להוסיף שמן למדורה, היא מספיק קשה וכואבת“.

”הרב דרוקמן דואג רק לדבר אחד - שלא יפגעו באדם ברשות הרבים ולא יהפכו אותו למצורע“, הוסיף הרב דרורי, ”הקטין שנפגע - נפגע. הוא קיבל את מלא האמון שלו בבית המשפט. נהגו בו בכבוד הראוי ביותר וכך צריך להיות, כי הוא היה אמיץ ומסר עדות מדוייקת“.

ביחס לפורום תקנה אמר הרב דרורי כי הוא ”סומך עליהם ומעריץ את התייחסותם לנושא. העניין יסתדר בעזרת השם והדברים יתוקנו, צריך להאמין באדם. לא עוסקים כאן בחיות רעות, עוסקים בבעיות. יש כאן אדם חשוב ויש לו בעיה, צריכים לראות איך מטפלים בה. אבל מדובר בשיקול דעת, ביראת שמיים והבחנה פנימית“.