הרב דרוקמן: פראיירים? המתגייסים לצה"ל ממלאים את חובתם

בכנס השנתי של ארגון "ישפה" אמר הרב חיים דרוקמן, בעקבות המחאה למען שיוויון בנטל, כי "למלא חובה זה לא להיות פראייר, אלא זכות"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 11/07/12 15:20 כא בתמוז התשעב

הרב דרוקמן: פראיירים? המתגייסים לצה"ל ממלאים את חובתם
הילה שילוני, צילום: הילה שילוני

חתן פרס ישראל, הרב חיים דרוקמן, התייחס היום (ד') למחאה למען שיוויון בנטל וקבל על גישת מארגני המחאה, שבחרו לכנות את עצמם "פראיירים", מפני שהם מתגייסים לשירות צבאי.

"מי שעושה דבר חיובי וטוב הוא לא פראייר הוא ממלא את חובתו בין אם מישהו אחר ממלא אותה גם כן ובין אם לא. למלא חובה זה לא להיות פראייר אלא זו זכות", אמר הרב דרוקמן למשתתפי הכנס, שדכנים ושדכניות הפעילים ב"ישפה". "אני חושב שאתם עושים זכות מיוחדת במינה להיות שותפים לקב"ה בזיווג זיווגים", אמר הרב דרוקמן.

חיים פלק, יו"ר "ישפה", ציין בכנס השנה כי מאז הכנס הקודם שהתקיים לפני שנה הצטרפו לישפה 825 לקוחות חדשים. "תפילות לבדן לא עוזרות לשידוכין, צריך לקום ולעשות מעשה", אמר בכנס ח"כ אורי אורבך, שפנה לשדכניות ואמר להן: "אתן ממש בונות את הבית היהודי. את הגרעין האיראני ואת הבעיות הגדולות יש כנראה מי שיפתור, אבל הבעיות הקטנות החשובות הם שזקוקות למישהו שיתעסק בהן".

ב"ישפה" מתנדבים כיום כ-500 מתנדבים ומתנדבות, המסייעים לכ-4,000 רווקים הרשומים במאגר הארגון.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן