"הרב דרוקמן פועל נגד עמדה ברורה ומפורשת של הרב אריאל"

הרב אמנון בזק מישיבת "הר עציון" ורבני "בית הלל", מדגיש כי החלטתו של הרב דרוקמן, לאפשר לרב מוטי אלון להעביר שיעורים ציבוריים, עומדת בניגוד מוחלט לפסיקותיהם של הרבנים ליכטנשטיין ואריאל בעניינו

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 23/12/13 09:52 כ בטבת התשעד

"הרב דרוקמן פועל נגד עמדה ברורה ומפורשת של הרב אריאל"

הרב אמנון בזק, ר“מ בישיבת ”הר עציון“ וחבר ארגון רבני ”בית הלל“, אומר היום (ב‘) כי עמדת ארגון רבני ”בית הלל“, נגד העברת שיעורים על ידי הרב מוטי אלון, מבוססת על קריאתו של הרב יעקב אריאל ועל עמדת בכירי רבני הציונות הדתית החברים בפורום ”תקנה“, שטענו כי אין לאפשר לרב אלון להעביר שיעורי תורה בציבור, עד שיעשה תשובה.

הרב אריאל אמר את הדברים מפורשות בראיון בכיפה ואנחנו בסך הכל תומכים בכך, שכל עוד הרב אלון לא עשה תשובה הוא לא יכול ללמד במוסד ציבורי. הוא יכול ללמד בביתו ואם אנשים רוצים ללכת לשם, אני לא יכול להשפיע על זה. אבל אם מדובר במוסד ציבורי כמו ישיבה, כמו ”אור עציון“, זו בעיה“, אמר הרב בזק בראיון ל“גלי ישראל“.

”אני מופתע מכך שהרב דרוקמן, שפעל למען בחירתו של הרב אריאל לרבנות הראשית, פועל בנושא הזה בניגוד מוחלט לעמדתו“, הוסיף הרב בזק, ”הוא מתעלם לחלוטין מדבריהם של הרב אהרן ליכטנשטיין והרב אריאל, למרות אמירות מאוד מפורשות בעניין הזה“.

”משפטו של הרב אלון הוא רק חלק קטן מהעניין“, אמר הרב בזק, ”המקרים שהובאו בכתב האישום, כמו שהרב אריאל אמר, הם ”דגי רקק לעומת הלוויתנים“ שהובאו בפני פורום תקנה. אף אחד לא מערער על הרב אריאל והרב ליכטנשטיין, הם טיפלו במקרים הרבה יותר קשים מזה שהובא בפני בית המשפט. לכן, נושא התשובה צריך להיות המרכזי. נכון יהיה אם הרבנים שקרובים לרב אלון, כמו הרב דרוקמן, ישפיעו עליו לעשות תשובה - להודות בחטא ולעבור טיפול. בכך, אם רוצים קידוש השם, זאת הדרך“.

”אם הוא היה אומר ’חטאתי, אני מקבל עליי תשובה ותיקון‘ - אפשר לחשוב על פתיחה מחודשת של השערים. אם הוא יעשה את זה, הוא יקדש שם שמיים ברבים ואז אפשר בהחלט לדבר על כך ששערי תשובה לא ננעלו“, סיכם הרב בזק.