הרב דרוקמן נגד בתי הדין החדשים לגיור: הרס עולם התורה

הרב דרוקמן תקף בחריפות את הרבנים בראיון ל"כיפה", והבהיר, "אסור לייצר אלטרנטיבה לרבנות הראשית. מחר יקומו הרפורמים ויקימו בתי דין ומי ימנע מהם? מדובר בהרס חיי התורה בישראל. הם עושים טעות חמורה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/08/15 09:58 כו באב התשעה

הרב דרוקמן נגד בתי הדין החדשים לגיור: הרס עולם התורה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרב חיים דרוקמן, מבכירי רבני הציונות הדתית, תוקף בחריפות בראיון ל'כיפה' את הרבנים אשר הקימו את בתי הדין העצמאיים לגיור, והבהיר כי מדובר בהרס הרבנות הראשית ועולם התורה בארץ ישראל.

"הרבנות הראשית היא הגוף ההלכתי התורני שהכל מרוכז בידה וטוב שכך", אמר הרב דרוקמן בגלי צה"ל. "מדובר בהרס חיי התורה בארץ. אם אין גוף שאחראי לכל ענייני היהדות בארץ, גוף רבני אמיתי, אז יפריטו ויפרקו את הכל, יפריטו את הכשרות והגיור, את הנישואין והגירושין, ואנחנו נישאר ערומים מכל. אם יכולים להיות בתי דין פרטיים אז גם הרפורמים יעשו את זה. הם בירכו את הצעד הזה. יש לי אחריות ואני אומר את האמת, גם אם תהיה ביקורת מסוימת. האחריות גוברת על כל דבר אחר. אחריות לטווח ארוך של פרספקטיבה על חיי התורה בארץ".

"זכינו שהרב קוק הקים רבנות ראשית ממלכתית, וזה מבטיח שחיי התורה יתנהלו כפי שצריכים להתנהל. אחרת נהיה כמו באמריקה. איש הישר בעיניו יעשה", הוסיף הרב דרוקמן. "אני לא יכול לדבר על רבנים. אני מעריך אותם מאוד. הרב רבינוביץ הוא גדול בתורה ובוודאי שהוא עושה הכל על פי ההלכה. אני חושב שהדרך היא טעות כי הרווח הוא לרגע אבל הפסד לטווח ארוך. צריך להסתכל על הדברים בעיניים כלליות. צריך לכבוש את יצר הטוב כדי שהכל יהיה כשורה".

"אני נגד המהלך הזה. אמרתי לרבנים החשובים הללו שהם טועים. הם היו בביתי ואמרתי להם את דעתי שאני חושב שהדרך אינה נכונה. גם החלטת הממשלה לא הייתה לכתחילה. צריך לומר את האמת. בהחלטת הממשלה לא הופיעה הרבנות הראשית כאחראית לגיורים האלה. מה שעמד על הפרק היה חוק איום ונורא, שאמור היה להתקבל בכנסת, והאלטרנטיבה הייתה החלטת הממשלה שהייתה הרבה יותר טובה. תמכתי באלטרנטיבה כי אחרת החוק הנורא היה מאושר", מבהיר הרב דרוקמן.

באשר לשאלה האם הרבנות לא איבדה את הממלכתיות שלה ואת הרלוונטיות שלה, מבהיר הרב דרוקמן כי לא כך הדבר. "הרבנות לא איבדה את הממלכתיות שלה. היא הרבנות הראשית של מדינת ישראל. אני לא קובע מי עושה טעויות. יכולים להיות חילוקי דעות. גם אם יש טעויות או חילוקי דעות. אני מסתכל מבחינה עקרונית ולהפריט את הגיור ולהקים גיור אלטרנטיבית וזו פגיעה קשה שאסור".

בשולי הדברים, התייחס הרב דרוקמן לשדרן החרדי אבי מימרן אשר סירב להגדיר אמש את הרב דוד סתיו רב, וגינה הדבר בחריפות. "זה חמור ביותר. זוהי גסות רוח. אין מילים בפי כדי לגנות את זה. אבל זה לא פלא. הם רגילים בכך. זה דבר חדש? נולדנו היום? אפשר לקחת את העיתונים של הציבור החרדי ולראות איך הם מתייחסים לרבנים שלנו. לעומת זאת כל עסקנצ'יק שלהם נקרא עם היבחרו לכנסת רב. וסלחת לעווננו כי רב הוא".