הרב דרוקמן: מאמינים באמונה שלמה שנחזור לגוש קטיף

כ-1,000 תלמידי ישיבות ואולפנות "בני עקיבא" צעדו ב"מסע כיסופים", מסע ראשון בעקבות מורשת גוש קטיף . הרב חיים דרוקמן: "הכיסופים הם המפתח לגאולה"

חדשות כיפה אורי פולק 29/01/12 16:11 ה בשבט התשעב

הרב דרוקמן: מאמינים באמונה שלמה שנחזור לגוש קטיף
Shuki, צילום: Shuki

כ-1,000 תלמידי ישיבות ואולפנות "בני עקיבא" מכל רחבי הארץ, צעדו בליל שישי האחרון ב"מסע כיסופים", מסע ראשון וייחודי בעקבות מורשת גוש קטיף.

מטרתו של המסע הייתה היכרות ומפגש של בני הנוער הצעירים עם מורשת גוש קטיף המפוארת שחרבה לפני למעלה משש שנים, מאז פונה הגוש במסגרת תכנית ההתנתקות, ומסע לחיזוק יישובי הדרום העומדים בגבורה בחזית של מדינת ישראל. מדובר בתכנית ייחודית בשיתוף עם "מרכז קטיף" הפועל על פי חוק להנצחת גוש קטיף וצפון השומרון. התכנית הותאמה לבני הנוער, ובאה להציג את 35 שנות התיישבות ואת הרוח המיוחדת של האנשים והתושבים שפעלו בחבל עזה במשך השנים.

יו"ר מרכז ישיבות "בני עקיבא", הרב חיים דרוקמן, חתם את המסע בדברים שמסר לצועדים. "אנחנו לא שוכחים את גוש קטיף, ואנחנו מאמינים באמונה שלמה שעוד נחזור לגוש קטיף", אמר הרב דרוקמן, שציין כי הגאולה תגיע רק כשבני ישראל יהיו כיסופים לגאולה. "הכיסופים הם המפתח לגאולה המפתח לשיבה כפי שהסביר רבי יהודה הלוי לפני 1000 שנה", הדגיש.

הרב דרוקמן הזכיר בדבריו כי "היום אנחנו יכולים להעיד על קיום ההבטחה של רבי יהודה הלוי" וסיפר על החזרה לגוש עציון, מנקודת מבטו האישית. "אני זוכר בערב יום העצמאות תשל"ז, באותו יום קיימנו מרוץ לפיד מהמקום הקרוב ביותר לגוש עציון שהיה בידי האויב לישיבה. ובתום המרוץ, התקיים מפקד בו אמרנו כי אנחנו עוד נחזור לגוש עציון. מי היה מאמין כי פחות מחודש לאחר מכן נהיה חזרה בגוש עציון? ואנחנו עוד נחזור לגוש קטיף. מי יודע מתי? מתי שזה לא יהיה, אבל בטוח שזה יהיה, אנחנו לא מתייאשים", סיפר הרב דרוקמן.

"אנחנו מאושרים שזכינו במדינת ישראל, אנחנו מאושרים שיש לנו ממשלת ישראל, צבא ישראל ושלטון ישראל בארץ", הוסיף הרב דרוקמן, שאמר כי "אנחנו שואפים לשלמות העם, שכל העם יעלה לארץ, שלמות התורה, שנקיים את התורה בשלמותה ומתוך מסע הכיסופים הזה נחזור הביתה".