הרב דרוקמן לתושבי עמונה: קבלו את המתווה החדש

הרב דרוקמן מפציר במכתבו לתושבי עמונה וכותב "בשעה זו מבקש אני לראות את חצי הכוס המלאה,לקבל את הפתרון אשר גם אם איננו מלא, אך ודאי מתקיים בו העיקר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/12/16 19:59 יד בכסלו התשעז

הרב דרוקמן לתושבי עמונה: קבלו את המתווה החדש
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ראש ישובות בני עקיבא ואחד מבכירי רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, קורא הערב (רביעי) לתושבי עמונה לקבל את המתווה החדש שהציעה הממשלה.

בתחילת המכתב משבח הרב דרוקמן את תושבי עמונה על מאבקם הבלתי מתפשר, "אני, כמו רבים אחרים מבקש להודות לכם ולהביע הערכה גדולה למאבק הצודק והנחוש שניהלתם, לא רק למען ישובכם עמונה, אלא למען ארץ ישראל וישובה. אין ספק שמאבק זה יביא להישגים חשובים להתיישבות כולה, הרים ברמה את דגלה של ארץ ישראל ויזכר בספר דברי הימים של שיבתנו לארצנו".

(צילום: צילום מסך)

עם זאת, הוא מדגיש, "עתה הגיע זמן ההכרעה, ואין ספק שבמובנים רבים היא קשה. שכן לא הכל הושג ולא כל התקוות התמלאו". הרב מבקש מהתושבים לקחת בשתי ידיים את אשר הוצע להם על אף החששות הכבדים, "בשעה זו מבקש אני לחזק את ידכם לבחור בדרך הישר והטוב. לראות את חצי הכוס המלאה, אשר אכן מלאה היא מעבר למצופה, אף אם החלקים החסרים בה כואבים לכולנו. לקבל את הפתרון שהצליחו נציגינו בממשלה להשיג עבור עמונה, אשר גם אם איננו מלא, אך ודאי מתקיים בו העיקר. שכן העיקר הוא שעמונה נשארת על ההר הטוב הזה, אשר לא נעזבנו לא ביד זולתנו מן האומות ולא לשממה".

הרב דרוקמן התייחס גם למקרה בו יתבצע הפינוי ומבהיר עד כמה חשוב להימנע מאלימות, "על רקע המתווה המוצע, אשר מבטיח את הישארותה של עמונה על ההר, אין הצדקה למאבק מול כוחות הביטחון, ולא לעימות שאחריתו מי ישורנו". לסיום הוא מבטיח יהיה מי שיעמוד על המשמר בכל מה שקשור לעמונה, "אני מבטיחכם נאמנה, שגם אני וגם נציגינו בממשלה ובכנסת נמשיך לעמוד לימינה של עמונה ולקדם בנייתה מחדש כפי שמתואר במתווה שהציגה לכם ההמשלה. קמעא קמעא היא דרכה של שיבת ציון בדורנו. והיה ראשיתך מצער ואחריתך ישגה מאוד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן