הרב דרוקמן לרב יוסף: לא צריך להתעמת ולהכתים את המתירים לעלות להר הבית

הרב חיים דרוקמן מגיב לדבריו של הרב יצחק יוסף על הרבנים המתירים עליה להר הבית. לדבריו, "הרבנים המתירים עליה להר הבית שייכים ללא ספק לליגה א' שב-א' של הרבנים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/11/14 15:50 טז בחשון התשעה

הרב דרוקמן לרב יוסף: לא צריך להתעמת ולהכתים את המתירים לעלות להר הבית
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, התומך בעליה של יהודים להר הבית, מגיב לדבריו של הרב הראשי יצחק יוסף שיצא נגד הרבנים המתירים עליה להר הבית וכינה אותם 'רבנים סוג ד''. "הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף שליט"א כנראה שכח שהגאון הרב שלמה גורן זצ"ל התיר לעלות להר הבית, ויבדלו לחיים ארוכים הגאונים הרב דב ליאור שליט"א והרב נחום אליעזר רבינוביץ שליט"א, שהם בוודאי שייכים לליגה א' שב-א' של הרבנים, התירו לעלות למקומות המותרים בהתאם להוראות ההלכה המתאימות”, אמר הרב דרוקמן והוסיף "אומנם, יש רבנים גדולים שאוסרים את הדבר אבל לא צריך להתעמת ולהכתים את המתירים”.

הרב דרוקמן התייחס גם לטענות של הרב יוסף כי פעילי הר הבית הם אלו שגרמו לפיגועים בכך שעלו להר והתסיסו את האווירה במזרח ירושלים. “אני בטוח שהרב יוסף לא התכוון להאשים יהודים ברצח הנתעב של המרצחים הערביים. רק הם אשמים ברציחות הנוראיות. הם רוצים לנשל אותנו מארץ ישראל כולה, כולל ירושלים. גם האוסרים לעלות להר הבית בוודאי חושבים שהריבונות בהר הבית היא ריבונות של עם ישראל ולא של אחרים”.

כזכור, ביום שישי האחרון, בלווייתו של הנרצח השני בפיגוע הדריסה ביום רביעי, שלום אהרון בעדני, תקף הרב יצחק יוסף את העולים להר הבית, "הפסיקו את ההסתה שמסיתים את בני עשיו. הם עושים תסיסה אצל הערבים, השונאים שלנו, ומוסיפים שמן למדורה. צריך להפסיק את הדבר הזה. רק כך יפסיק להישפך דם של עם ישראל", אמר הרב יוסף.

הרב יוסף הוסיף ותקף בחריפות את הרבנים המתירים עליה להר הבית, ביניהם הרב דב ליאור, הרב חיים דרוקמן, הרב צפניה דרורי, הרב ישראל אריאל, הרב נחום אליעזר נחום רבינוביץ, הרב יעקב מדן, ואחרים. לדבריו העלייה להר הבית היא עברה חמורה שעונשה כרת, וטען "אי אפשר שרבנים מליגה ד' יחלקו על גדולי ישראל".