הרב דרוקמן למתגיירים: "תפקידנו להביא טוב לעולם"

במסע סליחות למתגיירי אולפן הגיור ´עמי´ יב"ע הוסיף הרב: "כשעם ישראל יהיה נאמן לעצמו, אז כל העולם יתעלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/10/16 15:10 ז בתשרי התשעז

הרב דרוקמן למתגיירים: "תפקידנו להביא טוב לעולם"
יחצ, צילום: יחצ

מאות מתגיירים מאולפני הגיור 'עמי' יב"ע הצטרפו אמש לראשונה בחייהם, עוד טרם השלמת גיורם, לסיור סליחות, יחד עם נשיא אולפני הגיור הרב חיים דרוקמן, ובהשתתפות ראש מערך הגיור הרב יצחק פרץ, ומנהלי עמי יב"ע נפתלי קנדלר וכרמי רונן. לסיור הצטרפו עשרות כיתות מכל רחבי הארץ, בהן כיתות דוברי אנגלית, צרפתית, ספרדית וכן כיתות מעולי אתיופיה.

במהלך הארוע, נאם ראש עמי הרב חיים דרוקמן בפני התלמידים: "לפעמים יש סתירה בין שני חלקי תפילת 'עלינו לשבח': חלקה הראשון עוסק בעם ישראל ואילו חלקה הנשי עוסק בתיקון כל העולם. כמובן שאין סתירה - תיקון העולם מותנה בבניין עם ישראל ברוחניות ובגשמיות" הרב בירך בהתרגשות את המתגיירים שעתידים להצטרף בשנה זו לעם ישראל בברכת שנה טובה ובחתימה טובה.

התלמידים, שחלקם התחילו את תהליך הגיור לפני זמן קצר, התרגשו מאד מהמעד ומהביקור בכותל המערבי. לרובם המוחלט זו הפעם הראשונה בכותל המערבי או בירושלים בכלל. "הרגשתי מעט מוזר, כי אני לא יודעת איך להתפלל", אמרה אחת המתגיירות שהחלה את לימודיה באולפן לפני כחודש. "אני כל כך רוצה לדעת איך מתפללים".

לאחר סיור בקבר זכריה, ביד אבשלום וכניסה לתפילה בכותל המערבי, התאספו התלמידים מכל הארץ למופע סליחות משותף של האמן גולן אזולאי, הופעה שכבר הפכה למסורת באולפני הגיור לקראת יום הכיפורים. "כמה אני מחכה להופעה הזו אתכם", סיפר אזולאי. "אני מתרגש מזה כל פעם מחדש."

מנכ"ל עמי יב"ע נפתלי קנדלר מציין: "תלמידים מכל רחבי הארץ הגיעו היום לקחת חלק בחוויה מיוחדת המאפשרת להם להרגיש את ירושלים בימי סליחות בשיא קדושתה. המשימה שלנו היא לעזור לאותם עולים שעלו מכוח חוק השבות וחולמים להגשים את חלומם ולהפוך ליהודים עפ"י כל עקרון הלכתי".

"עמי אולפני גיור" בראשות הרב חיים דרוקמן הוא אולפן הגיור האורתודוכסי הגדול בישראל. האולפנים פועלים בפריסה ארצית ונותנים מענה לאלפי מתגיירים בכל שנה, בלמעלה מ-40 כיתות לימוד בכ - 20 ערים מאילת ועד נהריה שאליהן מצטרפות גם קבוצות גיור אישיות שמאפשרות התאמה לימודית בשעות גמישות.