הרב דרוקמן ל'כיפה': "לא היה מתאים מהרב שאר יישוב לכהן כרב ה´עיר האדומה´ "

הרב חיים דרוקמן מספר ל'כיפה' על הרב שאר ישוב כאחד מאחרוני הדור שזכו להכיר את הרב קוק. ועל דמותו הייחודית שהצליחה "להשתלב ולהשפיע בעיר אדומה כמו חיפה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/09/16 17:10 ג באלול התשעו

הרב דרוקמן ל'כיפה': "לא היה מתאים מהרב שאר יישוב לכהן כרב ה´עיר האדומה´ "
פלאש 90, צילום: פלאש 90

זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, הצטרף גם הוא למספידי הרב שאר ישוב הכהן, שנפטר אמש בגיל 89. "הרב שאר ישוב הכהן חותם כאן דור" אומר הרב דרוקמן ל'כיפה' ומוסיף כי "מפליא שהוא נפטר ביום פטירתו של הרב קוק. אני חושב שהוא האחרון שזכה לראות הרב קוק בחייו".

הרב שאר ישוב היה בן 8 כשהרב קוק נפטר. הרב דרוקמן מספר שהרב עצמו "מספר שכילד הוא השתעשע על ברכיו של הרב קוק". ראש ישיבות בני עקיבא הוסיף ואמר ש- "הרב היה רב ציוני דתי מובהק שהזדהה כל כולו עם מדינת ישראל וצבא ישראל". לדבריו אין מי שהיה מתאים יותר לכהן כרב העיר חיפה בטח בחיפה של לפני עשרות שנים, "כמה הוא התאים שהוא רב העיר חיפה, שלא היתה כמו כל הערים באותה תקופה. שבימים ההם קראו לה חיפה האדומה. וכמה הוא מצא שם את מקומו, וכמה הצליח להשפיע וכמה כיבדו אותו בחיפה. הוא מותיר חלל שיש צורך למלא אותו".

שר החינוך, נפתלי בנט, אמר על פטירת הרב, כי "דרך הרב שאר ישוב הבנו מה זו ציונות דתית. הרב תמיד האיר פנים. אי אפשר להפריד אותו מהרבנית נעמי - והם ראו כל יהודי באשר הוא. הוריי, שהגיעו לשכונה - מנותקים מהיהדות - והרב והרבנית היו הראשונים שדאגו שתהיה קבוצת לימוד ותפילה".