הרב דרוקמן לכיפה: חבל מאוד שלא הקשיבו לי

מיוחד: הרב חיים דרוקמן מצטער על כך שלא אימצו את יוזמתו למינויו של הרב יעקב אריאל לתפקיד הרב הראשי האשכנזי. הוא מסרב להאשים את מי שפעלו נגדו ואומר: "לרבנים הראשיים הנבחרים יש משימה גדולה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 24/07/13 22:24 יז באב התשעג

הרב דרוקמן לכיפה: חבל מאוד שלא הקשיבו לי
גילי צרפתי, צילום: גילי צרפתי

הרב חיים דרוקמן, חתן פרס ישראל וראש ישיבת ”אור עציון“, מתייחס הערב (ד‘) בראיון לכיפה לתוצאות הבחירות לרבנות הראשית. ”חבל מאוד מאוד שלא הקשיבו לי כשהצעתי את מועמדותו של הרב יעקב אריאל“, אומר הרב דרוקמן.

בשיחה עם כיפה בירך הרב את הרבנים הראשיים לישראל ואמר כי ”שניהם ראויים ואני מעריך אותם“. הרב דרוקמן אמר כי הוא ”מאחל לרבנים הראשיים הצלחה גדולה בתפקידם לאור האחריות הגדולה המונחת על כתפיהם. אני מקווה שהם ימשיכו בדרכה של הרבנות הראשית, למען עם ישראל וכלל ישראל. יש להם אחריות גדולה ומשימה גדולה ואני באמת מאחל להם הצלחה בדרך“.

הרב דרוקמן התייחס בשיחה להצעה שיזם בזמנו, להרצת הרב יעקב אריאל לתפקיד הרב הראשי האשכנזי, תמורת ”דיל“ שיאפשר שינוי חקיקה והארכת כהונתו של הרב שלמה עמאר כרב הספרדי. ”הצעתי את ההצעה הזו בזמנו מתוך מטרה להאדיר את כבודה של הרבנות הראשית“, הוא אומר, ”לצערי לא הקשיבו לי ואף פעלו נגד ההצעה. חבל מאוד מאוד שכך נהגו, אחרת הרבנות הראשית הייתה שונה“.

הרב דרוקמן סירב לנקוט בשמותיהם של ”האשמים“ במהלך ואמר כי ”לאחר מעשה, חבל להאשים“.