הרב דרוקמן לבנט: אל תסכים עם מתווה לפיד לגיוס חרדים

בפגישה בין השניים ביקש הרב חיים דרוקמן מיו"ר "הבית היהודי" שלא להסכים למתווה לגיוס חרדים של "יש עתיד", אלא למתן את התהליך. "צריך לדאוג לעולם התורה", הדגיש הרב

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 03/02/13 15:48 כג בשבט התשעג

הרב דרוקמן לבנט: אל תסכים עם מתווה לפיד לגיוס חרדים
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

הרב חיים דרוקמן, מבכירי רבני ”הבית היהודי“, נפגש בשבוע שעבר עם נפתלי בנט, יו“ר המפלגה, לשיחה סביב סוגיית השיוויון בנטל. בפגישה, ביקש הרב דרוקמן להדגיש כי ”צריך לדאוג לעולם התורה. אני סומך על בנט שהכל יהיה כמו שצריך. יש שתי מצוות גדולות שצריך לקיים - לימוד תורה והשירות בצבא“.

על פי הדיווח בעיתון ”ישראל היום“, מקורבי הרב דרוקמן אמרו כי “הוא מבין שהמציאות צריכה להשתנות, אבל לפיד לוקח את זה רחוק מדי“. בפגישה ביקש הרב דרוקמן כי המתווה שיגובש באמצעות המו“מ הקואליציוני יהיה מתון יותר מזה שמציע יאיר לפיד ומפלגתו ”יש עתיד“, כדי שגיוס החרדים לא יהיה בכפייה ובהיקפים מצומצמים יותר ממה שמציע לפיד.

נזכיר כי חודשים לפני הבחירות פנו רבני ”הקו“ לראש הממשלה בנימין נתניהו, בבקשה כי המתווה לגיוס חרדים יתבצע מתוך הסכמה והתחשבות בערך לימוד התורה ובשילובם של החיילים החרדים בצה“ל. במכתב, עליו חתמו בין היתר הרב טאו, הרב אבינר והרב קוסטינר, כתבו הרבנים כי "הרצון לשלב את כולם במערכות השונות של חיינו בארצנו, במערכות הצבאיות ובמערכות המשקיות - כלכליות, צודק ומובן. כולנו, שעמדו רגלינו בהר סיני, חייבים במשא העם הזה". עם זאת, הם מדגישים כי "בניין התורה בארצנו, שב"ה הלך והתעצם לברכה מאז קום מדינתנו, הוא מיסודי בניין עמנו מאז ומעולם, ומיסודי בניין תחיית עמנו בארצנו. הישיבות הקדושות ובני התורה היקרים, הם העמודים של חיינו וחלילה חלילה לפגוע בהם".

"כפיה מכל סוג שהיא לא תביא לאף אחד מאיתנו את הפירות המבוקשים", כתבו הרבנים, "רק בהסכמה בין ראשי הישיבות המופקדים על המערכת התורנית החיונית הזאת, ובין אנשי הציבוריות המופקדים על המערכות האחרות, תביא מתוך סבלנות והערכה הדדית לתיקון סדרי חיינו באופן ישר וצודק. יש לבוא להסדרים שונים, שיאפשרו את השילוב במערכות השונות לאלו שאין תורתם אומנותם, ולפתח מסלולי שילוב צבאיים שהשירות בהם יהיה מתאים לאורחות חיינו הקדושים והטהורים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן