הרב דרוקמן: לא תהיה מדינה פלסטינית

הרב חיים דרוקמן מעריך כי למרות הלחץ העולמי, הרי שמדינות העולם לא יכירו במדינה פלסטינית ללא הסכמה עם ישראל. "בוא לא נהלך אימים על עם ישראל", אמר

חדשות כיפה אורי פולק 17/05/11 00:00 יג באייר התשעא

הרב דרוקמן: לא תהיה מדינה פלסטינית
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

"לא תהיה מדינה פלסטינית. בוא לא נהלך אימים על עם ישראל. אני לא מאמין שבסופו של דבר תהיה הכרה גורפת במדינה ללא הסכם איתנו. מדינות רציניות לא תיתנה יד למין דבר כזה באופן חד צדדי ללא הסכם איתנו" - כך אמר היום (ג') הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת "אור עציון" ומבכירי הרבנים בציונות הדתית, בראיון לאתר "וואלה".

הרב דרוקמן העריך בשיחה כי אם בכל זאת תקום מדינה פלסטינית בעקבות הלחץ הבין-לאומי, הרי שמבחינתו מדובר באסון. יחד עם זאת, קבע הרב דרוקמן כי "עם ישראל חי ובמשך השנים הוא התגבר על הרבה אסונות והוא יתגבר גם על האסון הזה".

"ללא קשר לפיוס בין החמאס לבין הפתח, כל המחשבה הזאת לתת חלק מארצנו לאחרים היא מחשבה נוראה. לאלה שמדברים על שתי מדינות לשני עמים אני אומר: ודאי, הרבה מדינות להרבה עמים, אבל לא בארץ ישראל", הוסיף הרב דרוקמן. לדבריו, "ארץ ישראל לא נועדה למדינה לעם אחר. מי שרוצה לחיות במדינת ישראל ולהיות נאמן למדינת ישראל, אדרבה. אבל מי שרוצה מדינה אחרת, מדינות ערב הן עשירות וגדולות, מה פתאום על חשבון כבשת הרש שלנו? בשום אופן לא".

בעניין אחדות השורות הפוליטית בציונות הדתית, הבהיר הרב דרוקמן כי הוא בעד אחדות בין מפלגות "הבית היהודי" לבין "האיחוד הלאומי". "יש רבים בציונות הדתית שנותנים את קולותיהם לרשימות אחרות. אילו הייתה רשימה מאוחדת של הציונות הדתית היה צריך לקרוא לכל מי ששייך לציבור הזה שיתן את קולותיו לרשימה זו, כי מדינת ישראל זקוקה לקול הזה שיונק מאמונה ומתורה", קבע הרב דרוקמן, שציין כי "מדינת ישראל זקוקה לרשימה גדולה כזאת של ציונות הדתית ומן הראוי לאחד את השורות ולאו דווקא את אלה שהם כיום בבית היהודי או באיחוד הלאומי אלא הרבה יותר מזה".