הרב דרוקמן: חוק הגיור נורא – החלטת ממשלה עדיפה בהרבה

הרב דרוקמן מסביר את ההבדלים בין חוק שטרן אליו הוא מתנגד לבין ״פשרת דרוקמן״ המעוגנת בהחלטת הממשלה. המשמעות: כדי לסכל את העברת החוק, יש להוביל החלטת הממשלה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/10/14 09:26 ב בחשון התשעה

הרב דרוקמן: חוק הגיור נורא – החלטת ממשלה עדיפה בהרבה
דוברות בנט, צילום: דוברות בנט

רגע לפני הדיון על חוק הגיור בוועדת החוקה, אליו הבית היהודי מתנגדת בתקיפות, הרב חיים דרוקמן, שהוביל את "פשרת דרוקמן" שיכולה להיות מעוגנת בהחלטת ממשלה, הסביר את ההבדלים ביניהם. המשמעות ברורה: ראש הממשלה טרפד את הבאת החלטת הממשלה לאישור, כדי לא לריב עם החרדים. בצורה אבסורדית כעת קיימת סכנה להעברת חוק גיור חמור מאוד, לכן מוטלת אחריות על הבית היהודי ללכת על פשרת הרב דרוקמן.

"אנשים מבלבלים", אמר הרב דרוקמן והסביר: "מדברים באופן כללי על חוק הגיור כשהם מתכוונים גם על החלטת הממשלה, ולא ידעו את ההבדל: חוק הגיור הוא שלילי לחלוטין, משלוש בחינות בולטות: הראשונה היא שהוא מפקיע את הגיור לחלוטין מהרבנות הראשית לישראל, מה שאין כן בהחלטת הממשלה - בה הרב הראשי לישראל הוא החותם על כל תעודת גיור. בידיו הסמכות הבלעדית לחתום על תעודות הגיור".

בנוסף, קבע הרב דרוקמן, "בהחלטת הממשלה יש ועדת היגוי של רבנים המפקחת על בתי הדין של רבני הערים, מדריכה אותם, מכוונת אותם, מפקחת עליהם, וביניהם גם ראש מערך הגיור. בחוק זה כלל לא קיים. בחוק נותנים סעיף המקנה זכויות גם לרפורמים, דבר שאין לזה שום זכר בהחלטת הממשלה".

"לכן החוק הוא נורא", סיכם הרב דרוקמן. "לא התלהבנו גם מהחלטת הממשלה כמו שהיא אך היא עדיפה פי כמה מהחוק הגרוע והנורא. אנחנו לא הצענו לא זה ולא זה, אבל במציאות הקיימת שהיה צורך לקבוע בתי דין לגיור של רבני ערים, העדפנו את החלטת הממשלה שאין להשוות אותה לחוק. החוק הוא גרוע, נורא. החוק לא יהיה שווה את הנייר עליו הוא ייכתב. איש לא יכיר בו. אף רב לא יכיר בגיור על פי אותו החוק. מה שלא כמו בהחלטת הממשלה. החלטת הממשלה לעומת החוק - עדיפה החלטת הממשלה שניתן לקבל אותה. אבל החוק בשום פנים ואופן לא".