הרב דרוקמן: וינשטיין פוגע בהליך הדמוקרטי

הרב חיים דרוקמן תוקף את היועץ המשפטי לממשלה על החלטתו בעניין מועמדותו של הרב שמואל אליהו. בהתייחס לרב אליהו אמר הרב דרוקמן: "הוא ראוי ביותר לתפקיד מבחינה תורנית וציבורית"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 17/07/13 09:08 י באב התשעג

הרב דרוקמן: וינשטיין פוגע בהליך הדמוקרטי
יחצ, צילום: יחצ

הרב חיים דרוקמן תוקף היום (ד‘) את החלטת היועץ המשפטי לממשלה, עו“ד יהודה וינשטיין, שלא להגן על מועמדותו של הרב שמואל אליהו לתפקיד הרב הראשי הספרדי.

"היועץ המשפטי עשה דבר חמור ביותר כשהשתמש באצטלה של תפקידו על מנת לפגוע באחד המועמדים הרציניים והחשובים ביותר לרבנות הראשית ועל ידי כך להשפיע על הגוף הבוחר", אמר הרב דרוקמן, ”אין ליועץ המשפטי כל סטטוס חוקי ביחס למועמדים לרבנות הראשית, ולכן בהודעה שלו פגע וינשטיין בצורה קשה עד מאוד בתהליך הדמוקרטי בישראל“.

”דעתו של היועץ המשפטי בנושא אינה שווה יותר מכל גורם או אדם אחד במדינת ישראל“, ציין הרב דרוקמן שהוסיף ואמר כי ”יש לקוות כי היועץ המשפטי מבין כראוי בתפקידו, אך נראה כי הוא אינו מבין כלל וכלל מיהו הראוי להיות הרב הראשי לישראל. אין ספק שהרב שמואל אליהו ראוי ביותר לתפקיד הן מבחינה תורנית והן מבחינה ציבורית ובוודאי יילך בדרכי אביו הגאון, הרב מרדכי אליהו זצ"ל ואין ספק כי עם ישראל על כלל חלקיו יתברך בכהונתו".