הרב דרוקמן: הרמטכ"ל מקבל החלטות לפי תכתיבים מ"הארץ"

הרב חיים דרוקמן, מבכירי רבני הציונות הדתית תוקף בחריפות את ההחלטה להעביר את תחום תודעה יהודית לרבנות הצבאית: "זו פגיעה קשה ברבנות, ויותר מכך בחיילי צה"ל"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 12/01/16 09:15 ב בשבט התשעו

הרב דרוקמן: הרמטכ"ל מקבל החלטות לפי תכתיבים מ"הארץ"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יו"ר מרכז ישיבות בנ"ע ואור עציון ומבכירי רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, יוצא במתקפה חריפה כנגד החלטת הרמטכ"ל אייזנקוט להעביר את תחום תודעה יהודית מתחום אחריותה של הרבנות הצבאית.

"אני מצטער מאוד שהרמטכ"ל שאני מעריך מאוד, נהג בעניין תודעה יהודית לפי תכתיביו של עיתון אשר כל מה שקשור ליהדות הינו צנינים בעיניו, אחרת לא מובן כלל מדוע היה צריך להוציא את תודעה יהודית מהרבנות הצבאית" תמה הרב דרוקמן.

"מאז הקמת צה"ל עוסקת הרבנות הצבאית על מבחר תפקידיה גם בתודעה היהודית" אמר הרב דרוקמן וסיפר כי "בתקופת הרמטכ"ל גבי אשכנזי עלתה שאלת חלוקת התפקידים בנושא בין הרבנות לחיל החינוך, ונקבע שהרבנות עוסקת במקורות והחינוך בעת החדשה- כך שאין שום בעיה והלוואי שבאמצעות שניהם יקבלו חיילי צה"ל את המוטיבציה המתאימה. מדוע להוציא את העניין לחלוטין מהרבנות? זו פגיעה קשה ברבנות ועוד יותר מכך באופן כללי בחיילי צה"ל. יש להצטער מאוד על החלטה זו ויש עוד מקום להתעשת ולהשאיר את המצב כפי שהיה".