הרב דרוקמן: הידיעה על עמדתי והחלטת הרבנים בקשר לחוק הפונדקאות שקרית

משקרים בשם הרב דרוקמן? בניגוד לטענות כי רבנים אישרו שלא להטיל ווטו על חוק הפונדקאות אומר הרב דרוקמן כי התנגדותו נשארה בעינה. "חוק זה יהווה דגל שחור בספר החוקים של מדינת ישראל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/06/14 14:09 ג בסיון התשעד

הרב דרוקמן: הידיעה על עמדתי והחלטת הרבנים בקשר לחוק הפונדקאות שקרית
יחצ, צילום: יחצ

מי טען שהרבנים אישרו לבית היהודי שלא להטיל ווטו על חוק הפונדקאות? הבוקר (א') טענו גורמים כי רבני הציונות הדתית החליטו להוריד את הווטו על חוק הפונדקאות ולאפשר לחברי הבית היהודי להישאר בממשלה אך הרב חיים דרוקמן מכחיש את הפרסום וטוען כי מדובר בטענות שקריות.

"הידיעה על עמדתי ועל החלטת הרבנים בקשר לחוק הפונדקאות שקרית. לאחר שהתבררה המגמה האמתית של החוק, דעת כל הרבנים הייתה שצריך להיאבק בו בכל דרך על מנת שלא יתקבל", אומר הרב דרוקמן.

עוד מבהיר הרב כי "חוק זה, אם יתקבל, יהווה דגל שחור בספר החוקים של מדינת ישראל. זהו חוק אנטי יהודי ואנטי מוסרי ופוגע בדבר היסודי ביותר בחברה".

לפני מספר שעות וחרף התנגדות עזה של רבנים וחברי כנסת ציוניים דתיים עברה היום (א') בממשלה טיוטת הצעת חוק הפונדקאות. החוק יאפשר הבאת ילדים לעולם על ידי זוגות חד מיניים, זאת באמצעות אם פונדקאית.

בעוד שבתחילה דרשו רבנים בציונות הדתית, בהם הרב דב ליאור, מחברי הבית היהודי להתפטר מהממשלה בעקבות הניסיונות להעביר את החוק אשר נוגד את ההלכה, לבסוף הודיעו הרבנים כי אין צורך שחברי הבית היהודי יתפטרו.

החוק הוקפא בחודשים האחרונים לאחר ערר שהגיש שר השיכון והבינוי אורי אריאל, חבר וועדת השרים לחקיקה, זאת בעקבות התנגדות הרבנים.