הרב דרוקמן: הטענה שהבית היהודי אינה מפלגה דתית הזויה

הרב חיים דרוקמן מתייחס לתקיפות מצד מפלגת יחד ומבהיר: "בכל נושא של דת ומדינה הבית היהודי התייעצו עם ועדת רבנים. תמוהה שיש לאנשים רצון לומר דברים בניגוד למציאות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/02/15 16:00 טו בשבט התשעה

הרב דרוקמן: הטענה שהבית היהודי אינה מפלגה דתית הזויה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרב חיים דרוקמן התייחס הערב (ד') בראיון ל'כיפה' לתקיפות מצד מפלגת יחד נגד הבית היהודי ולטענה כי בבית היהודי לא מתייעצים עם רבנים.

תוך שהוא מקפיד שלא לומר שם של רב כלשהו מבהיר הרב דרוקמן כי בבית היהודי התייעצו עם ועדת רבנים בכל נושא הקשור להלכה ולדת ומדינה וכי טענות אחרות הינן ללא קשר למציאות. “אני כולי תמיהה על אלו שמדברים על כך שהבית היהודי לא מתייעץ עם רבנים", אומר הרב דרוקמן.

“אני יכול לומר שבכנסת האחרונה בכל העניינים של דת ומדינה או בעניינים הנושקים להלכה הייתה ועדת רבנים קבועה שהורכבה מהרב יעקב אריאל, הרב זלמן מלמד, הרב צפניה דרורי, הרב נחום רבינוביץ ואני, כשבהמשך הצטרפו גם הרב איסר קלונסקי והרב שטיינר. הכל הובא בפני הרבנים. זו המציאות. אני כולי תמיהה על כך שיש לאנשים רצון לומר דברים בניגוד למציאות”.

הרב דרוקמן אומר כי "יש מקום לומר ישר כוח גדול ליו"ר המפלגה השר נפתלי בנט על כך שבבחירות שעברו הצליח לזקוף את קומתה של הציונות הדתית ולהעלות אותה מ-5 מנדטים ל-12. אני מקווה שהפעם יעלו יותר ולהשפיע יותר בכל התחומים במדינת ישראל”.

"אני לא יכול לומר למה תוקפים את בנט”, אומר הרב דרוקמן. "יש אנשים שיש להם וודאי עניין לתקוף אותו. אולי עינם צרה בבית היהודי שגדל וצומח, אולי יש כאלו תמימים שתוקפים כי מביאים לידיעתם עובדות לא נכונות. צר לי על כך. אני יודע שיש כאלו שמביאים בפניהם עובדות לא נכונות. למרות כל המתקפות בעז"ה הבית היהודי יעלה כי דרכו דרך אמת והוא חיוני למדינת ישראל".

הרב דרוקמן מציע כי "כל מי שבעד רשימה מסוימת שידבר בעדה ולא ישמיץ רשימה אחרת. זו עצה טובה וישרה שאני ממליץ לכל אחד. יש אמרה "מי שרוצה להיות גבוה יש שתי דרכים להיות גבוה - לחפור בור לשני או לבנות הר. עדיף לבנות הר מאשר לחפור בור למתנגד".

על הטענות לפיהן הבית היהודי אינה מפלגה דתית הוא מגיב בחריפות: “הזוי לומר שהבית היהודי הוא מפלגה לא דתית. שמענו כבר מילים כאלו אבל זה הזוי, שמענו שמדובר בבית של גויים, וזה היה כואב, אבל מפתיע יותר שזה מגיע מהציונות הדתית. זה מכאיב לי", מסכם הרב דרוקמן וקורא להצביע לבית היהודי בבחירות הקרובות.