הרב דרוקמן: ההתנתקות הייתה עיוות שאין כדוגמתו

כ-10,000 ישראלים השתתפו באירוע מרכזי שהתקיים בחומש שבצפון השומרון, במעמד רבנים וחברי כנסת מימין. הרב אריאל: עלינו לחזור לכאן, להחזיר עטרה ליושנה

חדשות כיפה אורי פולק 11/04/12 10:59 יט בניסן התשעב

הרב דרוקמן: ההתנתקות הייתה עיוות שאין כדוגמתו
צילום ארכיון - Shuki, צילום: צילום ארכיון - Shuki

כ-10,000 ישראלים עלו אתמול (ג') ליישוב חומש שפונה מצפון השומרון, להפנינג מרכזי שארגנה המועצה האזורית שומרון לרגל חול המועד פסח, בו השתתף גם חתן פרס ישראל הרב חיים דרוקמן. "באנו היום כי חומש היא חלק מארץ חיינו ואנחנו רוצים לחזור לכאן בקביעות. אין ספק שמה שנעשה לפני שבע שנים כולם מודים היום שזה עיוות שאין כדוגמתו", אמר הרב דרוקמן להמונים.

במסגרת הפעילות, שנפתחה בצעדה מחומש לכיוון תצפית על עמק שאנור, אמר גם הרב יעקב אריאל, רבה של רמת גן ונשיא ארגון הרבנים "צהר", כי "עלינו להחזיר עטרה ליושנה. אין דבר מרגש יותר מלהיות כאן בחומש בחג הפסח. אני מקווה שנזכה לראות כאן פירות פיזיים ואנושיים במהרה".

חבר כנסת אריה אלדד הודיע באירוע כי יגיש הצעת חוק לאפשר נוכחות יהודית במקום. אלדד קרא לממשלה לתקן "הפשע בהרס היישובים והאיוולת שבהותרת צפון השומרון 'נקי מיהודים'". גם ח"כ דני דנון ציין כי "דין חומש כדין תל אביב. אני קורא לראש הממשלה ליישב מחדש את הישוב חומש ולהבהיר לגורמי השמאל הקיצוני, ביניהם שלום עכשיו ושר הביטחון ברק, מהי דרך הליכוד".

יו"ר המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה הצטרף לדברים ואמר כי "אין יותר מתאים מחג הפסח בו אנו מציינים יציאה מעבודת לחירות לארץ ישראל, לעמוד כאן בחומש ולומר: טעויות מתקנים! אם כיום כולם מודים שהגירוש היה טעות נוראית וחומש נשאר בשליטה מליאה של ישראל גם כיום הדבר הנכון הוא לתקן את הטעות ולהחזיר את היישוב לחומש".

בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון, ציין כי חלפו חמש שנים מאז חידוש ההתיישבות בחומש וכי "ראוי לשוב ולחזק את הניסיונות לחזור לשם במלוא העוצמה". לדבריו, "סיורים של שרים, ח"כים ורבנים למקום מקרבים אותנו לשם ובוודאי קריאה גדולה של ציבור אוהבי ארץ ישראל ברצוננו לשוב ולחדש את ההתיישבות שנחרבה שם ללא סיבה וללא תועלת. דווקא האירועים בדרום שבים וממחישים את הטיפשות וחוסר המחשבה ב'התנתקות' שהכפרה עליה תהיה חזרתנו לשם בעוצמה כפולה ומכופלת".