הרב דרוקמן בעמונה: "ארץ ישראל שלנו. לא מקבל אלימות"

זקן רבני הציונות הדתית הגיע לחזק את תושבי עמונה ולבקש מבני הנוער שלא לנהוג באלימות. עדיין לא ידוע מה יעלה בגורלו של בית הכנסת, שספרי התורה כבר הוצאו ממנו

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/02/17 16:54 ה בשבט התשעז

הרב דרוקמן בעמונה: "ארץ ישראל שלנו. לא מקבל אלימות"
דוברות בני עקיבא, צילום: דוברות בני עקיבא

ראש ישיבות ואולפנות בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן, נמצא בשעה זו בעמונה, במטרה לחזק את התושבים והשוהים במקום. במקביל הוצאו ספרי התורה מבית הכנסת והוסעו מחוץ ליישוב.

הרב דרוקמן מתארח בביתו של רב היישוב הרב יאיר פרנק. הוא ביקש לחזק ולעודד את תושבי עמונה ובמקביל קרא לבני הנוער שלא להתעמת עם השוטרים. " לא מקבל אלימות בשום פנים ואופן כל אלימות, פיזית ומילולית. הנוער עם כל רצונו הטוב, אן מעשיו לא טובים, אני מתקומם". בהמשך אמר כי "רצוי שלא יפנו את עמונה. ארץ ישראל שלנו ושלנו תהיה. השוטרים והחיילים לא אשמים ואני קורא לא להרים יד על חיילים".

[embed]

]

בתוך כך פונו ספרי התורה מהיישוב, כשגורלו של בית הכנסת עדיין לא ידוע. במכתב ששלח הרב פרנק לראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא ביקש ממנו "להחריג את המבנים". רבה של עמונה הזכיר לנתניהו את ההחלטה להימנע ככל הניתן מהריסת המבנה, "בפגישה שנערכה איתך ביקשתי באופן אישי להחריג את המקווה בעמונה ואת בית הכנסת, לבל ייהרסו. בקשה זו נכללה בסיכום שבין היישוב לבין באי כוחך. כמו כן, בפגישה נוספת החולט שיעשה כל מאמץ להימנע מכך".

עוד כתב הרב פרנק כי "חל איסור חמור מהתורה להרוס בית כנסת. מהסיבות הללו נמעה המדינה מלהרוס בתי כנסת בגוש קטיף וצפון השומרון". לרב היישוב יש גם הצעה כיצד ניתן לפצור את הבעיה והיא לבקש מהיועמ"ש מנדלבליט לנצל תקדימי עבר ולאטום את מתחם בית הכנסת.