הרב דרוקמן: אולי עכשיו החרדים יבינו מה זה חרם

הרב חיים דרוקמן תוקף המגזר החרדי וטוען כי הוא "מהמחרימים הגדולים ביותר, שכבר שנים מחרים את התורה של הציבור הדתי לאומי". לדבריו, "בשום ישיבה חרדית לא תמצאו ספר של גדולי תורה מהציבור שלנו"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 14/03/13 12:19 ג בניסן התשעג

הרב חיים דרוקמן, חתן פרס ישראל וראש מוסדות ”אור עציון“, מתייחס להתנהלות המפלגות החרדיות במהלך תקופת המו“מ הקואליציוני ונוכח האשמת ”הבית היהודי“ בהחרמת החרדים וטוען כי ”הציבור החרדי עצמו הוא מהמחרימים הגדולים ביותר, שמחרים כבר שנים את התורה של הציבור הדתי לאומי“.

”כל עסקנצ'יק חרדי שנבחר לכנסת הופך מיד להיות רב, ואילו רבנים אמתיים מהציבור הדתי-לאומי נזכרים בעיתונות החרדית בשמותיהם הפרטיים. זו לא החרמה?“, כתב הרב דרוקמן במאמר שיתפרסם השבת בעלון ”עולם קטן“. הוא מבהיר כי הוא ”נגד החרמה מכל כיוון שהוא. התורה של החרדים ושלנו היא אותה תורה, אותה מסכת בבא קמא ואותה מסכת קידושין לומדים בבתי המדרש שלנו ושלהם, וגם אותו חושן משפט“.

(צילום: cc-by-Shuki)

עם זאת, הוא מציין כי ”בשום ישיבה חרדית לא יימצא ספר של גדולי תורה מהציבור הציוני-דתי. אינני מדבר על ספרי השקפה אלא על ספרות הלכתית. כשמדובר על חידושים בבבא בתרא וכדומה, מדוע זה משנה אם הם נכתבו בידי פלוני או אלמוני? בשום ישיבה חרדית לא יימצא ספר של גאון ישראל וקדושו הרב קוק זצ"ל, אפילו תשובותיו בהלכה“. מנגד, הרב דרוקמן מזכיר כי בישיבות הציונות הדתית ”אפשר למצוא ספרים מכל הזרמים, איננו מצנזרים. אולי כעת יפקח הציבור החרדי את העיניים ויחוש מהי החרמה“.

הרב דרוקמן, שנפגש עם יו“ר ”הבית היהודי“ נפתלי בנט במהלך המו“מ הקואליציוני, הבהיר במאמר כי הברית עם לפיד הינה ”התקשרות פוליטית טכנית שלצערי נצרכת“. הוא מציין, מידיעה, כי ”יש בוודאי חילוקי דעות בין בנט ללפיד בעניינים היסודיים ביותר. אין ביניהם שום הסכמה מלבד העובדה שהחליטו שזה איננו נכנס לממשלה בלי זה“.

בסיכום מאמרו, מביע הרב דרוקמן תקווה לאחדות בעם ישראל ומתנגד להחרמת המפלגות החרדיות, אך מבהיר כי ”הציונות הדתית לא תבעה ממשלה ללא חרדים, בשום אופן. את הצפרדע הזאת היא נאלצה לבלוע רק עקב ההחלטה להיכנס לממשלה יחד עם לפיד“.