הרב דוד לאו: הרבנים יעקב אריאל וצבי טאו תמכו בי

הרב הראשי האשכנזי מעיד: "הרב יעקב אריאל הצביע בשבילי, חד משמעית". בראיון ראשון מאז נכנס לתפקידו הוא ציין כי "גם הרב צבי טאו ואנשיו תמכו בי". ומדוע הוא מאוכזב מ"הבית היהודי"?

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 20/09/13 10:49 טז בתשרי התשעד

הרב דוד לאו: הרבנים יעקב אריאל וצבי טאו תמכו בי

הרב הראשי האשכנזי לישראל, הרב דוד לאו, מעיד כי הרב יעקב אריאל תמך בו והצביע בעבורו לתפקיד הרב הראשי - כך בראיון שמתפרסם היום (ו‘) בעיתון ”ישראל היום“.

"אני גאה בכך שהרב יעקב אריאל, שהייתי אצלו כמה חודשים לפני הבחירות, אמר לי שאני המועמד הראוי... שבועיים לפני הבחירות הוא התקשר אלי ושאל אם אני יכול להיכנס אליו, שם אמר לי 'אני רואה אותך המועמד הראוי ואני רוצה לשבת איתך על היום שאחרי'“, סיפר הרב לאו, "ובאמת, יומיים אחרי הבחירות נפגשנו ברבנות. הרב אריאל הוא יהודי ישר כמו סרגל. הוא הצביע בשבילי, חד־משמעית; היום אני יכול לומר את הדברים. הוא גם נענה לבקשתי להיות חבר בוועדת הלכה מייעצת לרבנות הראשית וחבר בוועדת השמיטה“.

הרב לאו העיד כי ”גם הרב צבי טאו ואנשיו תמכו בי". בנוסף ציין הרב לאו כי ”תמכו בי הרב שטיינמן והרב עובדיה יוסף, דיינים, הרבנים הציונים־דתיים טאו ואריאל ואפילו ראשי ערים חילוניות כגון רון חולדאי (תל אביב), מרים פיירברג (נתניה), בני ועקנין (אשקלון), יחיאל לסרי (אשדוד), אייל בצר (ראש מועצת עמק יזרעאל) ועוד. זה מעיד שאני רב של כלל ישראל“.

בראיון הביע הרב לאו אכזבה מהתנהלות ”הבית היהודי“, שתמכה במועמד שהתחרה מולו, הרב דוד סתיו. "היתה לי אכזבה אחת מהם, ואמרתי להם שהקדוש ברוך הוא נותן לאדם יכולת בחירה וכי 'אתם לא נותנים בחירה. הבאתם לסיעה החלטה בעד הרב סתיו או נגדו, ולא איפשרתם לי להופיע בפני הסיעה, להציג את עצמי. כך לא בוחרים'. שבועיים לפני הבחירות אמר לי בנט שאני צודק ושההליך היה לא טוב. בכל מקרה, יהיה לנו הרבה על מה לדבר, זאת לאחר שפגשתי את שניהם בפגישות ידידותיות וענייניות", אמר.