הרב דוד לאו: המחזה מזכיר פוגרומים שעברו בני עמנו

הרב דוד לאו הגיב על הפיגוע בהר נוף בו נרצחו ארבעה מתפללים, וקרא למנהיגי הדת המוסלמים לגנות הרצח: "המחזה של מתפללים מתבוססים בדמם עטורי טליתות ותפילין מזכירים פרעות ופוגרומים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/11/14 08:24 כה בחשון התשעה

הרב דוד לאו: המחזה מזכיר פוגרומים שעברו בני עמנו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרב הראשי דוד לאו מגיב על הפיגוע בהר נוף בו נרצחו ארבעה מתפללים, וקרא למנהיגי הדת המוסלמים לגנות הרצח: "המחזה הנורא של מתפללים מתבוססים בדמם עטורי טליתות ותפילין מזכירים לכולנו פרעות ופוגרומים שעברו בני עמנו לאורך הדורות. דם יהודי נשפך כמים בחוצות ירושלים על לא עוול בכפם. נרצחים קדושים אלו מצטרפים לאחיהם שנעקדו, נטבחו ונרצחו בארץ ובעולם על קידוש השם. מנהיגי הדת המוסלמית צריכים להשמיע קול ברור וחד משמעי שמגנה רצח, קורא לעצירת מעגל הדמים הנורא הזה בו רוצחים יהודים בבתי כנסת וברחובות העיר רק בשל היותם יהודים".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת שהגיע למקום האירוע אמר "ירושלים כואבת ומרכינה ראש ביום קשה זה. המתפללים נטבחו בבית תפילה במרכז ירושלים ברצח נורא באכזריותו. לא נעבור על כך לסדר היום. אני קורא לממשלת ישראל ולכוחות הבטחון להקצות את כל הכוחות והמשאבים הדרושים ועיריית ירושלים תסייע להם ככל הניתן. לא ניתן לטרור לנצח ועם כל הקושי של כולנו אני קורא לכולם להמשיך בשגרת חיינו ולגלות ערנות בכל מקום בעיר. אני מבטיח לתושבי ירושלים שנמשיך להילחם במלא העוצמה ונעשה כל שביכולתנו כדי להשיב את השקט לעיר"

חברת הכנסת ציפי חוטובלי אמרה כי "ההסתה מצד הרשות הפלשתינית נמשכת כל העת. אנו שוב עדים לכך שטרור מונע משנאה והוא לא צריך שום סיבה בשביל להתפרץ, הגיע הזמן לשנות את קונספציית ההכלה ולהחזיר את ההרתעה לתושבי ירושלים וישראל".

חבר הכנסת מוטי יוגב: "אין כאן ירידה באירועים - יש כאן ירידה בהרתעה. על שירות הביטחון הכללי, המשרד לביטחון פנים ומשטרת ישראל - פשוט להבין את המצב של התפתחות גל הטרור בירושלים לאשורו. מתוך כך לשנות לחלוטין את דפוס הפעולה באופן שירתיע הרבה יותר את המחבל הבודד ואת הטרור בכלל ולא באופן שמרתיע את השוטרים מלפעול. אפשר להילחם בטרור בנחישות ולהשיב את הביטחון לירושלים".

חבר הכנסת ניסן סלומינסקי: "על מדינת ישראל להבין שלא מדובר בכמה מופרעים שזורקים אבנים ויורים זיקוקים . אנחנו בפתחה של אינתיפאדה שלישית שבה השפלים ביותר מעיזים לרצוח מתפללים בבית הכנסת. מדובר בחיות אדם שבשם האל נכנסים למקום קדוש ורוצחים אנשים בזמן תפילתם. אני קורא למקבלי ההחלטות לעשות את הכל על מנת לאפשר לכוחות הבטחון לעשות כל מה שהם יכולים לדכא את הטרור הכולל טיפול בכל ראשי החמאס והמסיתים שבראשם עומד אבו מאזן".

סגן השר אבי וורצמן: "הגענו למצב הזוי בבירתנו ובחלקים רבים במדינת ישראל. הכלת הטרור והמפגעים היא שגיאה איומה שהטבח היום בבית כנסת בהר נוף הוא תוצאותיה. כאשר פוגעים בביתנו ובילדנו התגובה היא אחת- הקם להורגך השכם להורגו. אני מחזק את ידי כוחות הביטחון בשעות אלה ומקווה שתינתן ההוראה למגר את ההשתוללות ברחובותינו".

חבר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יוני שטבון: "אנחנו במתקפת טרור מתמשכת. הפיגוע הנוכחי בבית הכנסת הוא קפיצת מדרגה. המיקום, התיאום וההתארגנות. הטרור הערבי מרגיש בטוח, ומרים את הראש זה הזמן ליצור תחושת נרדפות בשכונות הערביות בירושלים ולשתק את הטרור". עוד הדגיש כי "זה הזמן להתאחד ולהכות בכל מי שיעז לפגוע בכל יהודי וישראלי".