הרב דוד יוסף: אם אראה שזקוקים לי אתמודד על תפקיד רב העיר ירושלים

בנו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל צפוי כפי הנראה להגיש מועמדותו לתפקיד רב העיר ירושלים הספרדי. יתמודד ראש בראש מול הרב חיים אמסלם, ואולי מול מתמודדים נוספים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/10/14 10:42 יב בתשרי התשעה

הרב דוד יוסף: אם אראה שזקוקים לי אתמודד על תפקיד רב העיר ירושלים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

השעון מתקתק לקראת סיום זמן הגשת ההתמודדויות לתפקיד רב העיר ירושלים. ביום שלישי הקרוב, בעוד קצת יותר מיממה, ייגמר הזמן בו ניתן יהיה להגיש מועמדות לתפקיד והקרב על התפקיד מתחיל באופן רשמי.

בעוד על תפקיד הרב האשכנזי לעיר מתמודדים כרגע שניים בלבד - הרב אריה שטרן כמועמד הציונות הדתית והרב אליהו שלזינגר, רב שכונת גילה בעיר, על תפקיד הרב הראשי הספרדי בעיר אין מתמודדים למעט הרב חיים אמסלם.

יחד עם זאת, ברקע נשמעים שמות של רבנים בכירים המעוניינים להתמודד לתפקיד, וייתכן שיגישו ב-24 השעות הקרובות את מועמדותם. אחד השמות המוכרים ביותר הוא הרב דוד יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, שצפוי כפי הנראה להגיש את מועמדותו לתפקיד.

בראיון לעיתון ידיעות ירושלים, ערב יום כיפור, אמר הרב יוסף כי "במקום שאין איש השתדל להיות איש. אם אראה שזקוקים לי אתמודד על תפקיד רב העיר ירושלים".

מועמדותו של הרב יוסף היא מבחן כוח פוליטי בירושלים, זאת לאחר הכישלון של משה ליאון, מועמדו של אריה דרעי, בבחירות לראשות העירייה. על פי גורמים בש"ס הרב יוסף לא יודיע על התמודדותו כל עוד אינו משוכנע שיזכה בבחירות. “הוא לא ירצה להביא לחורבנו הפוליטי של דרעי". שיקול נוסף העומד בפניו הוא האם הרב הראשי לשעבר הרב שלמה עמאר יתמודד לבחירות. בסביבת הרב עמאר משוכנעים שאם יתמודד ינצח, אך מנגד טוענים אחרים כי אין לו סיכוי לנצח מכיוון שהקולות מפוצלים.

"כל מה שחשוב לי הוא ללמוד תורה וללמד תורה", אומר הרב יוסף מצידו. “תפקידים הם עניין שפחות מעניין אותי. אני מקווה שרוחו של אבא תשמור עלינו ותדריך אותי להחליט נכון".

בתוך כך, בצד האשכנזי של המועמדות לתפקיד רב העיר, הרוחות סוערות. גורמים במשרד לשירותי דת מתחו ביקורת קשה על כך שברגע האחרון התגלה כי מועמדותו של הרב אריה שטרן אינה בטוחה, זאת בשל אי סדרים בקבלת סמיכתו לרבנות. וזעמו על התנהלות המשרד בכל הקשור לבחירות לרבנות ירושלים. “הם התנהלו כאנשים שקונים דירה ושכחו לקנות מפתח", אומרים הגורמים בהתייחסם להתנהלות. “במשך עשר שנים מריצים את מועמדותו של הרב אריה שטרן ובסוף ניפול על פרט טכני מגוחך".

אתמול (א'), נחשף ב'כיפה' כי בעקבות החשש כי בג"צ בנושא הבחירות לרבנות ירושלים יפסוק שהבחירות יעוכבו, דבר אשר יגרום למועמדותו של הרב שטרן לרדת מהפרק מכיוון שיגיע לגיל 70, הגיל המקסימלי בו אדם יכול להיבחר לתפקיד, שוקלים בציונות הדתית להגיש את שמו של מועמד אחר לתפקיד, כגיבוי למועמדותו של הרב שטרן. אחד המועמדים האופציונליים הוא ראש ישיבת מרכז הרב יעקב שפירא שנכשל בבחירות לרבנות הראשית, אך צפוי לקבל תמיכה הן מהחרדים והן מהציונות הדתית אם אכן יתמודד.