הרב דוד חי הכהן: לא להתנדב בשירות לאומי רחוק מהבית

הרב דוד חי הכהן מתייחס לשאלה אודות גיוס בנות לצה"ל, ומבהיר כי גם בשירות הלאומי ישנן בעיות. "לכן מי שהולכת לשירות הלאומי כדאי שתהיה קרוב לבית ותישן בבית הוריה כל לילה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/02/15 09:27 ד באדר התשעה

הרב דוד חי הכהן: לא להתנדב בשירות לאומי רחוק מהבית
מיטל פומברג, צילום: מיטל פומברג

בשבוע שעבר יצא הרב שמואל אליהו נגד שירות לאומי של בנות במשטרה, והיום יוצא גם הרב דוד חי הכהן נגד התופעה הרווחת בשירות הלאומי בו הבנות משרתות רחוק מהבית.

בתשובה לשאלה באתר ישיבה בנוגע לשירות של בנות בצבא, הבהיר הרב הכהן כי גם ישנה בעיה גם לבנות שירות לאומי לשרת רחוק מהבית. “לא טוב שבת תהיה במקום שיש לגברים יכולת שליטה עליה כמו צבא משטרה וכדומה”, קבע הרב.

"גם בשירות לאומי יש סכנות גדולות ולכן מי שהולכת לשירות לאומי כדאי שתהיה קרוב לבית ותישן בבית הוריה כל לילה. וכמו כן רק במקומות שאין שם גויים או להבדיל יהודים פרוצים במידות. ומן הצבא ראוי להתרחק לגמרי כי הסכנות הם גם לבנות וגם לבחורים שבאותו מקום מעורב", הוסיף הרב וכתב.

דבריו של הרב הכהן יוצאים נגד מגמה משמעותית ביותר בציונות הדתית, כשאלפי מסיימות כיתה י"ב משרתות בגרעינים תורניים, בעיירות פיתוח ובערים שונות במקום קרוב לבית. בפועל, במקרים רבים ככל שהתפקיד יותר רחוק מהבית כך הוא נחשב יותר יוקרתי.

בשבוע שעבר תקף הרב שמואל אליהו את התנהלות המשטרה המגבה קצינים שהטרידו והבהיר כי מדובר באות קלון. "עוד ועוד קצינים בכירים נתפסים באונס ובפיתוי קרוב לאונס. המשטרה לא הפנימה את הלקח, כי מי היא המשטרה אם לא הניצבים, אלה שיצרו את השחיתות? איך הם ינקו את האורוות? ההתנהגות המבישה של הקצינים הבכירים היא רק קצה קרחון. בסיפור של ניסו שחם נאמר יותר מפעם אחת כי זו הנורמה במשטרה (לא כולם, חלילה). אבל אם בארזים נופלת שלהבת, למה שאזובי הקיר יטמנו ידיהם בצלחת?", שאל הרב אליהו

לדברי הרב אליהו, "במציאות הזו צריך לחזור ולומר בפה מלא: אסור לבנות ללכת לשירות לאומי במשטרה. אם שוטרות קשוחות בכירות לא אספו כוח להתנגד לקצינים ולניצבים הבכירים, איך תעמוד מולם בחורה בת 18? מאיפה יהיו לה כוחות להתנגד?".

"אני מציע לכל הבנות המתלבטות בימים אלה על המשך דרכן בשנה הבאה, או בהמשך הדרך - אל תלכו לשירות לאומי במשטרה. אל תלכו למקום שלא מכבד נשים. אל תלכו לסייע למקום שמקדם אנשים גסים. אל תסייעו למערכת שמזלזלת בכבודכן. אתן יכולות לומר בפה מלא: במקום שלא מכבד נשים, אנחנו לא נמצאות", כתב הרב אליהו בסיכום המאמר.