הרב דוד בצרי לליאון: "מי ייתן שבזכותך השכינה תשרה בכל ירושלים"

המתמודד לראשות העיר ירושלים נפגש עם גדול המקובלים ב"ישיבת השלום" שבראשה עומד הרב. מאוחר יותר נפגש ליאון עם תושבים והבטיח: "אצלי לא יהיו שכונות מסוג ב‘"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/13 11:07 ב בחשון התשעד

הרב דוד בצרי לליאון: "מי ייתן שבזכותך השכינה תשרה בכל ירושלים"

ביום שישי האחרון, נפגש המועמד לראשות העיר ירושלים עם גדול המקובלים הרב דוד בצרי. בפגישה שנערכה לאחר תפילת שחרית ב"ישיבת השלום" בראשה עומד הרב, דנו השניים בעניינים רוחניים והלכתיים, כשהרב בצרי בירך את משה ליאון ואמר: "ידוע כי השכינה שוררת רק בכותל, אבל מי ייתן שבזכותך השכינה תשרה בכל ירושלים". עוד בירך הרב כי יצליח בכל מעשי ידיו.

לאחר שביקר אצל הרב בצרי, הגיע משה ליאון לשכונת גילה שם התארח לשבת אצל תושב השכונה רמי פירו ופגש את התושבים. במסגרת קבלת השבת, ישב המועמד לראשות העיר עם זוגות צעירים אשר הביעו את כאבם על כך שאין להם אפשרות לגור ליד הוריהם בשל מחירי הדיור הגבוהים במיוחד בירושלים. עוד הדגישו כי חוסר התעסוקה בעיר גורם לעזיבתם של הרבה צעירים.

בערב שבת, התפלל משה ליאון בבית הכנסת של הרב בן אבו, רב השכונה וכן השתתף ב"שירת הבקשות" בבית הכנסת "כתר אליהו" בראשותו של הרב ראובן כהן. במהלך השבת, נפגש ליאון עם קהילות רבות בשכונה: קהילת "בית יעקב" של הרב אברהם בן חמוף, קהילת הסורים, קהילתו של הרב ערן מעלומי וכן בבית הכנסת של בית הילד בגילה שם שמע על המקום וחשיבות עשייתו. משה ליאון התקבל בחום על ידי התושבים ורבני השכונה אשר בירכו אותו כי יצליח בדרכו.

לתושבים אמר ליאון כי עבורו אין הבדל בין שכונה לשכונה: "לא ייתכן כי שכונות שנחשבות תיירותיות או עשירות ייזכו לשירות טוב יותר מאשר שכונות בפריפריה. יש הרגשה לא נעימה בכלל, כי עבור עריית ירושלים יש שכונות שנחשבות "סוג ב'". אני מתכוון להשקיע בכל שכונה ושכונה ללא הבדל לטובת כלל התושבים“.

עם צאת השבת, המשיך ליאון לעוד מפגש עם תושבים, הפעם בשכונת פסגת זאב שם הציג את חזונו לפיתוח ירושלים בכלל ופיתוח השכונה בפרט.