הרב דודקביץ': "פעולות 'תג מחיר' אינן דרכה של תורה"

רב היישוב יצהר ומנהיגם הרוחני של "נוער הגבעות", מתנער בפומבי מביצוע פעולות "תג מחיר" ומסביר את הקשר המיוחד עם הקבוצות הקיצוניות: "זאת אהבה הדדית"

חדשות כיפה אורי פולק 12/12/11 12:45 טז בכסלו התשעב

"פעולות 'תג מחיר' אינן דרכה של תורה, ואני לא מאמין שמישהו מהם (נוער הגבעות - א.פ) היה מספיק טיפש להיכנס לתוך כפר ערבי ולהצית שטיח של מסגד. עד היום לא נמצאו אשמים, בטח לא מהם, למרות שניסו להאשים, ושיפסיקו להדביק את כל הדברים האלה לנוער הגבעות" - כך אמר בסוף השבוע האחרון מי שנחשב למנהיגם הרוחני של "נוער הגבעות", הרב דוד דודקביץ', רב היישוב יצהר.

במסגרת דברים שהתפרסמו בעיתון "משפחה", הגן הרב דודקביץ' על "נוער הגבעות" וטען כי "התקשורת מחפשת למי להדביק, והכי קל זה להדביק את המעשים בהם. אין ספק שלנוער הזה יש יותר התמודדויות עם מערכות החיים. הם מתבגרים הרבה יותר מהר. הם גם מתמודדים עם גופים הבאים להרוס להם את הבתים. אין הרבה בני נוער בגילם המתמודדים עם דברים כאלה. יש כאלה שהכעס מוביל אותם למעשים ויש כאלה שלא".

הרב דודקביץ' הסביר כיצד נוצר הקשר המיוחד בינו לבין "נוער הגבעות", קבוצה חברתית המתנערת מהנהגה רבנית, שמצאה אצלו חיבור נדיר להנהגה הלכתית וציבורית. "אני חושב שזאת הייתה אהבה הדדית", הוא אומר, "הם ראו בי מישהו שמעודד אותם ובאמת יש הרבה מה לאהוב בהם. קשה להגיד שאני המנהיג שלהם, אם כי רבים מהם אכן למדו אצלי או שלומדים אצלי".

עוד טען הרב דודקביץ' כי התופעה החברתית והפוליטית של "נוער הגבעות" הפכה לנחלת כלל הציבור בארץ, ולא לקבוצה הממוקמת דווקא ביהודה ושומרון. "יש מהם כאלה שמגיעים מהערים, מההתיישבות ויש אפילו תופעות של בני נוער הממשיכים ללמוד בישיבות שמהן באו, ברשותן המלאה. המוסדות מזהים צורך אצל בני הנוער לסוג כזה של פעילות והם מאפשרים זאת לעתים", מסביר הרב דודקביץ'.

בהתייחס לכניסות החוקיות והבלתי-חוקיות לקבר יוסף שבשכם, אמר הרב דודקביץ' כי הוא "יכול להבין את התסיסה הגדולה סביב חרפת קבר יוסף". הוא ציין כי "מצבו מעורר זעם בעולם. אפילו אליבא דההסכמים הארורים האלה, הקרויים הסכמי אוסלו, מצבו היה צריך להיות טוב יותר, אלא שאנחנו, כרבני האזור, מחזקים ומעודדים את הכניסה המסודרת. אסור להיכנס לשם בלי תיאום עם צה"ל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן